"ספורטאי מסטרס חוטאים למטרה כאשר נשאבים לתוך מערכת 'מדרבנת ספורטאי מסטרס' לגבולות בלתי בריאים בעליל, באצטלה מזויפת של עשיית ספורט תחרותי=בריאות.  איזו מערכות בדיוק ?  יבואני אופניים, הנעלה, ביגוד, מכשור מדידה וכיו"ב – מערכת שמגלגלת בשנה, עשרות מיליארדי דולרים, בעיקר על גבי ספורטאים ורוכבי סופשבוע, אך גם על גב ספורטאים חובבים של 3-4 פעמים בשבוע. צרכנים כבדים מאוד"

 קבוצות ספורט, אשר דוחפות את חבריהם הרבה מעבר לגבולות הכושר הגופני שלהם וליכולות האימון שלהם. נוגעים בעיקר במרכיב הסבולת, אותה קל וכיף יותר לאמן, והרבה פחות באימוני טכניקה ומהירות…..

 דוגמה לתנוחת נגד שעון שכלל לא יעילה ואולי אף יוצרת יותר גרר מאשר אופניים רגילים.

דוגמה לתנוחת רכיבה קרבית מדי (קדימה מדי) בה שרירי ההמסטרינג כמעט ומנוטרלים לחלוטין, כמו כן יכולת השליטה באופניים כמעט ומינימלית.

 אנשי ברזל – מה לקנות ? אופני נג"ש או אופניים רגילים ?

 במהלך השנה האחרונה פגשתי לא מעט טריאתלטים ואנשי ברזל, אם בתחילת דרכם, או ותיקים למדיי. צר לי לומר, אך נראה כי הרמה הטכנית (שליטה בסיסית באופניים והעברת הילוכים) של רבים מהם נמוכה ביחס לרוכבי כביש (גם חשוב לציין שבהחלט לא כולם !) -הגיוני לא ?

 כמו כן, ענף אנשי הברזל נתפס כספורט יחידני וסוליסטי, כלומר, הרכיבה בתחרות היא לבד (נגד השעון) למרות שישנם קבוצות רכיבה גדולות של אנשי ברזל שאת עיקר הרכיבות שלהם עושים בצוותא (הרי לא כיף לרכב ולהתאמן לבד כל הזמן).  רכיבה קבוצתית עם אירובאר (על אופני כביש או בטח ובטח על אופני נג"ש ייעודיות) היא דבר מסוכן מאין כמוהו (שימו לב, רשמתי רכיבה קבוצתית, מה גם שרכיבה לבד על אופני נג"ש לעומת אופניים קלאסיות בטוחה פחות).

דוגמה לתנוחת נגד שעון שכלל לא יעילה ואולי אף יוצרת יותר גרר מאשר אופניים רגילים.

 מה הסיבה ?  כאשר הידיים על האירובאר אין לנו שליטה על הברקסים, השליטה באופניים יורדת (ביחס לאופניים רגילים) והסיכון במידה ונקלעים לסיטואציה לא נעימה בתוך קבוצה (כתף לכתף, בור וכיו"ב), עולה.

 הספק ויעילות רכיבה  – דוגמה לתנוחת רכיבה קרבית מדי (קדימה מדי) בה שרירי ההמסטרינג כמעט ומנוטרלים לחלוטין, כמו כן יכולת השליטה באופניים כמעט ומינימלית.

רכיבה עם אירובאר או אופני נג"ש ייעודיות, בדר"כ אם לא תמיד גורמת להוצאת הספק נמוך מאשר באופני כביש רגילים. בטח שברמות הגבוהות בעולם (ככל שהרמה של הרוכב גבוהה יותר, כך רמת האווירודינמיות שלו עולה ביחס להספק שיורד מטה, רק שיעילות הרכיבה (= מהירות) – עולה. לא כך אצל רוכבים חובבים, בקרב רוכבים חובבים, בדר"כ האווירודינמיות עולה מעט (אם בכלל) וההספק יורד באופן ניכר (=יעילות ומהירות ) יורדת. (שוב, יש חובבים טובים למדי שמשפט זה לא חל עליהם).

אז היכן הכסף מושקע ?

 

אוקי אז מה לקנות ? אופני נג"ש או אופניים רגילים ? מה אני הייתי ממליץ ?

דווקא הייתי כן ממליץ על 2 זוגות אופניים, רק מה….? לבצע את רכיבות הקבוצה על אופני כביש רגילים, ללמוד לרכב מהר קודם על הרגילים – ללמוד לגייס את השרירים בצורה נכונה, דגש על יעילות, מהירות, שינויי קצב, כולם רלוונטיים לאנשי ברזל וטריאתלטים.

אימוני נג"ש ייעשו באופן עצמאי בצורה בטוחה. מה שקורה כאשר רוכבים יותר מדי על אופני נג"ש (במיוחד מתחילים) עדיין לא מספיקים לפתח ולבנות מספיק שרירים כדי להשיג מהירות טובה על האופני נג"ש (לא לדבר על שליטה…), או במילה אחרת – לא מפתחים מספיק מיומנות רכיבה. כאשר מיומנות הרכיבה נמוכה משתלבת עם מהירות גבוהה, אופני נג"ש (מותאימים היטב או שלא) ומפגע בטיחותי, לצערי התוצאה היא בדר"כ …תאונה (הסיכוי גובר כאשר העייפות עולה (סבולת) והמיומנות יורדת).

אגב, באופני כביש קלאסיות תיהנו הרבה יותר מרכיבות קבוצתיות, ולא תאלצו להרכיב ולפרק אירובארים חדשות לבקרים.

elad.bike@gmail.com – PowerTraining 0523-541563

crank

קראנק ייחודי למציאת אורכי קראנק יעילים ובריאים – מתאים לכולם (מנמוכי קומה בגובה 1.55 ועד ענקים – 2 מטר ומעלה).

 גמישות, כוח וגיוס יחידות מוטוריות בצורה יעילה. תתפלאו לגלות, כי רוכבי נג"ש מצטיינים בעולם, לא בהכרח מוציאים כל כך הרבה ואטים ביחס למשקל גוף (במישור בעיקר). רק מה ? יעילות הדיווש שלהם גבוהה מאוד (ובכך חוסכים בהרבה ואטים) > אחד המרכיבים העיקריים לפיהם אנחנו מתאימים אופניים ומאמנים, בנוסף לאותם רוכבים, הגמישות גבוהה – ובכך יכולת אווירודנמית טובה יותר.

(סתם תנוחה לא נעימה, ללא קשר לפוזיציה נכונה או שלא ג'וני הולנגילווד – TDF 2011)

במעבדת האימונים PowerTraining מתקיימים מלבד אימוני בוטיק, גם מדידות והתאמות אופניים. המדידות, כמו האימונים, מתקיימים על אופניים ייחודיות (שנבנו על ידינו !) שילוב הציוד המתקדם, אופני המדידהבב המיוחדות ומותאמות אישית ברמת המ"מ, נותנות כלי רב עוצמה בהתאמת אופניים ברמה הגבוהה ביותר שיש.

אופני מעבדה – מותאמים אישית ברמת המילימטר

צוות המאמנים אצילנו מקדיש שעות רבות ללימוד אודות יעילות הדיווש והרכיבה. בתמונה – אנחנו בודקים את האיזון בין שרירי הרגליים וע"פ כך מוצאים את התנוחה היעילה והבריאה והנוחה ביותר.

בסופו של דבר, הכוח הגדול ביותר שלנו הוא הידע הרחב והניסיון, לא רק ובהכרח הציוד המתקדם והתוכנות. מוזמנים בהחלט להגיע ולנסות.

תגובות

תגובות