הקפצה  – אוגוסט 2018

 

כאשר שומעים או קוראים על תאונת אופניים קשה חס וחלילה, כמעט מצחיק עד מגוחך לשמוע : "הנ"ל רכבו עם כל אבזרי הבטיחות התקניים" – למה בדיוק התכוון הכתב ? הרי רוכבי כביש רוכבים עם חליפות רכיבה צמודות לגוף אשר הדבר הכי קרוב שיכול לעלות לי לדמיון זה רקדני בלט דקיקי גזרה. לא בדיוק רוכבי DH עם מגני "צבי-צב" וכיו"ב (לא שזה מה שיציל אותך מפגיעה עם רכב). כאשר אנחנו עולים לרכב על כביש (זה לא חשוב עכשיו איזה) ואנחנו רוכבים בשוליים (או על הכביש ללא שוליים).

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

אנחנו חסרי הגנה מוחלטת כאשר תפגע בנו מכונית. בגדים זוהרים וכדומה, יכולים אולי לעזור במידה מסוימת, אבל לא תמיד (שמש בעיניו של הנהג, עומס תנועה ועוד). לא הגענו כלל וכלל לפסי הגומי….. אנחנו כרוכבים (כרוכבים ! לא כשר התחבורה, או כנהג רכב שיכור, לפעמים הדמיון בין השניים האחרונים גבוה) צריכים לדעת היכן אנחנו רוכבים כל העת וכל הזמן, מה היא משמעותה של כל סטייה (ברמת ה 10 ס"מ) שלנו (לגיטימית, או שלא) לתוך עומק הכביש.

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

אפילו ביגוד מרושל בחורף אשר מפריע ולא נוח לרוכב יכול להיות מסוכן, לא לדבר כלל על אופניים שאינם תקינים, או אופניים שאינם במידה הנכונה. רוכבים עממיים טועים לחשוב כי רכיבה קבוצתית באופני כביש קשורה בהכרח למהירות גבוהה, תחרויות ועוד כהנה וכהנה דברים שקשורים בדר"כ לטור דה- פרנס.

לא ולא ! רכיבת כביש-קבוצתית מסודרת, קשורה קודם כל לבטיחות רכיבה נטו ! זה הכול, לא יותר. אחר כך כשלומדים לרכב ביחד ולנצל כל אחד בקבוצה בהתאם לחוזקו (מישור/עליות/טכניקה ועוד) ניתן לעלות מהירות ולרכב מהר יותר (הדבר מתקיים במקביל לעלייה ברמה הטכנית של הרכיכה ובהיכרות אישית יותר של הרוכבים). וכך גם עולה….הכיף. אז מה הקשר בינתיים ריבונו של עולם לפס גומי ?

ישנם לא מעט רוכבים שמשתמשים בגלגלי תחרות יקרים ובצמיגי תחרות דקים ועדינים אשר הקשר בינם לבין כבישי ארצנו מקרי בהחלט. ברמת השוליים הירודה בישראל, סביר להניח שכל רוכב יעדיף להימנע מהשוליים המלוכלכים בזכוכיות ושאר דברים מעניינים ובמהלך רכיבה ייצא יותר מפעם אחת מתוך השוליים ויפלוש פנימה לכביש.

כאשר נרכב על גלגלי אימון כבדים עם צמיגי אימון אשר בתוכם פסי גומי, נרגיש "טוב יותר" להיצמד עמוק יותר למעקה הבטיחות (בהנחה שישנם שוליים) וננסה להתרחק כמה שניתן מהכביש. האם זהו הפיתרון לקטל רוכבי האופניים בכבישים ? כנראה שלא. יחד עם זאת, כאשר נבוא אנחנו לטפל בבעיה וננסה אנחנו לעשות את השינוי הקטן בקרבינו.

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

שינוי קטן פה ושינוי קטן שם נוסף, יביא בסופו של דבר לשינוי אחד גדול (בקרבינו כרוכבים בלבד, לא ביחסי הכוחות הבינלאומיים בחלל). אגב , רוכב שמתאמן בשיטת PowerTraining ומתגורר ב US התאמן לפני כחודש בקבוצת העתודה של בארקודה-גרמין (DEVELOPING TEAM), הוא הופתע לגלות שאלה רוכבים על גלגלי אימון במשקל טונה, ובנוסף צמיגים מסוג ארמדילו (צמיג עבה וכבד) ובנוסף, יש גם פס גומי בפנים. פס הגומי יכול לשמש כפראפרזה לרמת רכיבה גבוהה יותר של כלל רוכבי הכביש.

הגלגל הכבד פחות סקסי כמו גלגל הקרבון החדש (שבמידה ותשאירו אותו בארון לתחרויות בלבד הוא גם ישמש אתכם בצורה טובה הרבה יותר בעתיד). תחרויות ? אני מכיר באופן אישי רוכבים ישראלים, קנדים, אמריקאים ואירופאים, אשר במרוצים מסוימים (מרוצי פאבה בעיקר) רוכבים עם פסי גומי. (אז במידה והם יכולים להתחרות עם פס גומי, מי אנו, אזובי הקיר שנגיד לא ?)

חלק גדול מאיתנו אוהב להשקיע מאוד באופניים שלו. מתעניין, חופר באינטרנט, מחפש חלקים קלים יותר, גלגלים מהירים יותר, מנקה ומטפל באופניים ועוד….הלוואי והיינו כולנו יודעים לטפל ולשמור על עצמינו ברכיבת כביש, כמו שחלק מאיתנו שומרים על האופניים שלנו .

מי אני שיודע (כשהייתי רוכב על אופני כביש), אין כמו רכיבה לבד מול הרוח,אתם מוזמנים להגיע אלינו לאימונים, במעבדה שפתוחה לכלל הספורטאים מכל מני ענפי הספורט ובמיוחד לטריאתלטים, רוכבי אופניים ואנשי ברזל

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו


 

תגובות

תגובות