21.4.2014 נערך (שוב) נובמבר 2016

1. ההבדל בין כאן לשם – יכולת השליטה בכוח שלנו, או נכון יותר ביכולת השליטה שלנו בקצב המשחק/ התחרות. בהתאם לרמה שלנו (זוכרים את הסרטון אודות ההבדל "בין כאן לשם" ? כולנו רוצים לנצח, להצליח, ועדיף כמה שיותר מהר (זה טבעי), רק שבמציאות אנחנו צריכים להתמודד עם הרבה דברים עד שמגיעים "לשם" וכדי להגיע לשם, צריכים להבין שאנחנו קודם כל …"כאן" ומה אנחנו צריכים לעשות כדי להתקדם…."לשם". ולעשות זאת בקצב מדוד ונכון.

מעוניינים להצטרף לאימוני הניסיון שלנו ?
במידה ואתם מעוניינים להצטרף אלינו לאימוני POWERWATTS  –
הקישו כאן

ההבדל בין כאן לשם – תצפו קודם בסרטון – הא ו ב של הפסיכולוגיה

שיפור סבולת

2. יכולת ההתמודדות עם כשלון והפסד. אולי ואחד העקרונות החשובום ביותר בפסיכולוגיה בכלל.

במידה ואתם מעוניינים להצטרף אלינו לאימוני POWERWATTS  – הקישו כאן

ראשית חשוב להבין טוב את הסעיף הראשון – "ההבדל בין כאן לשם". ספורטאי או אדם, חשוב שידע היכן הוא נמצא (רמת כושר) ולאן הוא רוצה להגיע. וחשוב מכל, מה נדרש ממנו לעשות (הדרך) מכאן…לשם. 

במידה והכאן או השם או שניהם בלתי ברורים (קריטריונים ?) אז הכישלון (במידה ויהיה או יגיע) – איננו ברור.  ב POWERWATTS אנחנו מנסים לבנות את מערכי האימונים כך שיפתחו ויחזקו את שני הסעיפים הללו (שליטה והתמודדות עם כשלון). זה לא קשור לרמה ספורטיבית, זה קשור ליכולת במיצוי הפוטנציאל, או ניסיון ההתמודדות במיצוי הפוטנציאל (וכן, זה בסדר לא לרצות לפעמים).

 מעוניינים להצטרף לאימוני הניסיון שלנו ?

powerwatts TLV

Power Is Useless Without Control

3. איזון בבחירת הדרך הנכונה להתקדמות. איזון נכון שיצור גירוי להתקדמות בריאה. איזון (אישיספציפי) בין מרוצים (לחץ מנטאלי גבוה) לאימונים (לחץ מנטאלי נמוך). בחירת כמות ורמת מרוצים מתאימה, בדומה לאימונים – רף נפח ועצימות מתאימה. לעיתים ספורטאים בוחרים להתחרות במרוצים קשים מדי, עקב פחד או חשש להתמודדות נכונה באימונים קודם. מצד שני, ישנם ספורטאים חזקים שמעדיפים להתחרות בקטגוריות נמוכות  כדי לעלות בקלות על הפודיום מחשש להתמודד ברמה גבוהה יותר. חשוב גם לדעת להשתמש במרוצים כחלק מתוכנית האימונים (מרוצי אימון).

סל"ד גבוה

4. בחירת יעדים באימון.

לפני מספר שנים התארחתי בבלגיה, בבית רוכבי U23 המשתתפים במרוצי קרמיס. בעל הבית (X נבחרת US בוולודרום) סיפר שבימיו הסביר לו מאמנו כי במידה ואיננו מתקדם כ 5% ביכולת לפחות בכל שנה (החל מגיל 20) אין לו מה לנסות ולחפש בפלטון המקצועני. רעיון יפה. המאמן הציב לרוכב יעדים אבסולוטיים בכושר גופני, לא בניצחונות, לא בעמידה על הפודיום או סיום מרוצים. פשוט שיפור לינארי בכל שנה, בהתאם לנקודת מוצא מינימלית של כושר. לאחרונה פגשתי רוכבים ומאמנים שדואגים שוב ושוב להתחיל את העונה באימוני נפח ארוכים על דופק נמוך. מה קורה לרוכבים ולרוכבות כאשר הם רוכבים נפח ? הסבולת משתפרת, אולי קצת מהירות רגליים (במידה ומסובבים מהר), משקל יורד (מהבטלה של סוף עונה ? או העלייה במשקל ? או שניהם ?) או במילים אחרות – מנסים "להתניע" מחדש כדי לחזור לכושר שהיינו בו בתחילת העונה בדיוק ….לפני שנה = אותה נקודת מוצא, כדי לנסות לעלות שוב את הכושר ולסיים בסופו של דבר באותה נקודה בדיוק, באותה רמת כושר. "השם" הופך מהר מאוד "לכאן".

במידה ואתם מעוניינים להצטרף אלינו לאימוני POWERWATTS  – הקישו כאן

במקום מה ? במקום לנוח מעט פחות (מבלי להעלות במשקל) ולהתחיל את העונה באימונים עצימים יחסית, ללא נפח מיוחד (אלא אם כן יש לנו איזה טור-אנדר בפתח*) ובצורה הזאת להתחיל את העונה חזק יותר כאשר בתקופת הבנייה נוכל להעמיס אפילו יותר. ונעשה באמת את ההבדל בין כאן לשם.
*טור-דוואן אנדר – טור אופניים בן 5 ימים באוסטרליה בתחילת עונת המרוצים של הרוכבים המקצוענים.

מעוניינים להצטרף לאימוני הניסיון שלנו ?

Racing is a State of mind

Not level of fitness

 מעוניינים להצטרף לאימוני הניסיון שלנו ?

למאמרים נוספים בתחום הפסיכולוגיה – כאן (במידה וכבד לכם מדי, שימו לב אתם סובלים כנראה מעודף רצינות שכנראה תפריע לכם בעליות מוזמנים ליצור קשר בנושא גם)

תגובות

תגובות