עדכון – אוגוסט 2018

יום חמישי השעה 5:20AM  אני בדרך למעבדת POWERWATTS בתל אביב, באחד הצמתים בחולון, שנייה לפני שאני יוצא לירוק, רכב חותך אותי באדום. ברמזור השני נעמד על ידו ופותח חלון – "ראית שעברת באדום מלא ?" לא בטוח שמהצד השני ראיתי אישונים של אלכוהול – "אחי, זה היה אדום מהבהב" הפנה את מבטו ממני כאילו מצליח להפוך את השקר לאמת.

באימון בוקר – "אלעד, תפרגן לי יותר, גם אם זה קצת שקר, זה בסדר, לא קרה כלום" – שמעתי וזה הזכיר לי נורא את הבוקר – "אדום מהבהב" כנראה רמזור מקולקל…."מדהימים אתם מדהימים – כולכם מדהימים היום !!! " שאגתי בחזרה (-: הדחקה היא אחותה התאומה של ההכחשה

משאבה 2

משאבת רגל כמו החיים. תנפחו יותר מדי וזה יתפוצץ בפרצוף – הכול עניין של איזון.

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו


הרבה מאיתנו לפעמים משקרים (מי יותר ומי פחות). זה לא יפה וזה לא מכובד, רק שכולנו עושים זאת, קודם כל לעצמינו ואחרי זה לאחרים
השאלה כמובן, מה גודל השקר ?  ובאיזה תדירות אנחנו עושים זאת ? פורסם לראשונה – 13.04.2014

(אתם מוזמנים להפעיל את הקליפ המצוין של דן תורן, תוך כדי קריאת הכתבה)

שקרים קטנים וגדולים – שרצוי להמנע מהם, בנוגע לספורט בכלל 

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

למצולמים בתמונות ובסרטונים – ממש אין ושום קשר לכתבה !

1. התרכזות יתר בציוד. חוסר איזון בין בחירה וקנייה של ציוד חדשות לבקרים. במחשבה סמויה או גלויה שזה למעשה יקדם אותנו ויעשה אותנו יותר מהירים. השאלה היא כמובן – למצוא את האיזון הנכון והבריא בין השניים. אל תשכחו, ותשננו זאת שוב ושוב :איזון

DSC_0020

 2.     התרכזות ופענוח יתר של נתונים.

יחד עם כל כניסת הטכנולוגיה לעולמינו, אנחנו יכולים להשתמש באין ספור נתונים. אין ספור נתונים, או עודף נתונים יכולים להטעות ולשקר, או לספר סיפור שלכאורה נשמע קצת אחר. דוגמה מצוינת, מעולם ההספק (אופניים) היא ה Normalize POWER. אינני מעוניין להרחיב, רק אקצר ואסביר שבצורת מדידה זו, אזורי המדידה של ה 0 ואט, או הרבה פעמים גם 30-80 ואט נמחקים, ויוצא לנו תוצאות גבוהות למדיי (לעומת הואט הממוצע) שעוד שנייה מתקשר אלינו MANGER  מאחר מקבוצות הפרו טור. צורת מדידה זו נועדה למאמנים. במייל האחרון סיפר לי אחד הספורטאים (מחו"ל) – "היה לי מרוץ מצוין (הוא סיים את המרוץ בין האחרונים) הנורמלייז POWER שלי היה 380 ואט !!" ואני שואל – נו אז ? איך זה בדיוק עוזר לנו בבניית תוכנית האימונים ? זהו. שלא (זה עוזר בדברים מאוד מאוד מוגדרים שרמת האימון היא מאוד מאוד גבוהה). זה כן נשמע מרשים ומיוחד. זה גם מוכר מצוין תוכניות אימון באינטרנט. ח'ברה. Keep It Simple. 

דוגמה נוספת, בסיום אימונים אני שומע ספורטאים שמתגאים בנורמלייז פאור שלהם, כל הכבוד. מצד שני במהלך האימון כאשר אני שואל אותך מה הסל"ד שלהם? או הואט הממוצע של האינטרוול ? (דבר בסיסי לגמרי) הם כמעט ומתרסקים מלנסות ולענות – "זה לא במסך הזה !???"

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

3. שינוי דיוקם של מכשירים (בכוונה או שכמעט בכוונה) SRM  – אחד ממכשירי ההספק הראשונים והטובים שיוצרו. לאחרונה נוכחתי לדעת שחלק גדול מהמכשירים מראים מדידות של 20% ומעלה ממוצרי המתחרים. עד כדי כך כי יכולתי לשלוח את אחד הרוכבים במסגרת PowerTraining לעזור מחר לפרום לנצח את ה TDF. במקום זאת שלחתי מייל לקנדה  וקיבלתי תשובה ברורה : "מוזר מאוד, הכי טוב שתדבר עם SRM". בקיצור, שיחה ארוכה של 45 דקות (רציניים הגרמנים האלה) הסביר לי בפרוטרוט הטכנאי מה הבעיה ובעיות אחרות שיכולות להיווצר…

(הכיול של המכשיר מול מספר מסוים של מכשירי גרמין חשוב מאוד, במידה ולא נעשה נכון המדידות יכולות לצאת שלא מדויקות). ושוב > Keep IT Simple.DSC_0019

לפי ספרו של קוגן הפער בין המכשירים הידועים והמפורסמים בשוק ההספק : POWERTAP, QUARQ, SRM, Power2Max, CompuTRAINER ואולי עוד בודדים בלבד ששכחתי, הוא פער של 1-2.5% אחד מהשני ולא יותר). במידה והפער גדול מזה, אחד המכשירים לא תקין, ובטח אם אתם מוצאים מספרים של 6.0-5.5 ואט לקילו (:

DSC_0015

 4.     להיות כמו המקצוענים. 

ספורטאים חובבים המעוניינים למצות את כל הפוטנציאל שבהם. מי לא ? וממי לקחת דוגמה? כמובן מהמקצוענים. ח'ברה, אז יש לי חדשות בשבילכם :

  1. אתם לא @#$% מקצוענים (לפחות מרבית הקוראים כאן….).
  2. מקצוענים בדיוק כמו חובבים, הרבה פעמים עושים הרבה מאוד שטויות, גם ללא קשר ללקיחת סמים (אז מוטב לקחת מהם את הדוגמאות הטובות ופחות את הרעות).

"למה אתה רוכב בפויינט ?" (פויינט – קצות אצבעות הרגליים מופנות מטה) שאלתי לפני מספר שנים מקצוען (דרג3)- "כי ככה המאמן אמר לי. בTDF הרבה רוכבים רוכבים ככה" (מזל שהם לא קפצו מהגג בתור חימום…). נסו לזכור מספר דברים. מקצוענים צריכים אפילו לפני הנצחון, לשווק ולמכור את הספונסר שלהם. אז הם יכולים לפרסם בציוץ בטויטר – "קמתי, צחצחתי שיניים, אכלתי 300 גרם סולת ויצאתי לרכב 180 ק"מ עם בארים מהסוג הזה והזה…ואוו הבר הזה החזיק אותי כל הרכיבה" – אז מה צריך להבין רוכב מסטר בשנתו השנייה לאימונים שלו (יש לו 15% שומן ויכולת נג"ש של 20 ק"מ ב 38 דקות) הוא יכול להבין שהוא צריך לצאת ל 180 ק"מ עליות ולתקוע כמה שיותר בארים כדי להחזיק את עצמו ברכיבה. זה יעשה מהיר ? לא. זה כנראה ישפר מעט את היכולת האירובית שלו והרבה את הביטחון העצמי. (נתתי כאן דוגמה מאוד פשטנית, רק שלפעמים לרוכב החובב, או אפילו המתקדם קשה לעשות את ההפרדה ומעבר לכך, הוא שוכח את עקרון הספציפיות – כולנו שונים).

DSC_0010

DSC_0009

 סמים משפרי ביצועים. ידעתי שהם קיימים בישראל. אפילו במספר פעמים בודדות לצערי גם נתקלתי בהם. לצערי בישראל לא מתקיים פיקוח מסודר ובקרה כמו במקרי רמייה אחרים. רק ההבדל הוא שעד היום, הסמים שבהם נתקלתי היו הסמים הזולים (אפדרין, סטרואידים, סוגים שונים של משככי כאבים, כדורי קפאין ועוד דברים, אפילו מתוחכמים יותר). רק שלאחרונה נתקלתי גם בח'ברה בישראל שמבצעים מניפולציות דמיות. ב 2012 רוכב שאימנתי לא הצליח לשבת בבריחה שהשותף שלה היה "מפומפם" ב EPO. וזה היה בקטגוריה 3 בארצות הברית (היה פרסום גדול של המקרה הספציפי). אז רבותי , שני דברים :

  1. מי שמשתמש בסמים,  אתם מטומטמים לגמרי (על אחת כמה וכמה במידה ואתם חובבים). מי שמשתמש בסמים מסוכנים או בשיטות מסוכנות שיכולות פשוט לגרום לכם למות, אתם ממש מפגרים (ללא קשר לדבר הרמאות  שבדבר שהוא חמור לדעתי יותר).
  2. מי מהרופאים ששותפים לדבר הזה (בישראל רבותיי !)  (ורמת סימום כזו דורשת רופא) – אתם פשוט פושעים.

 זהו. חג שמח. איך תתמודדו עם החג ? (בטח עכשיו יצאו כל מני כתבות כאלה – " איך לאכול נכון ולעבור את החג בשלום") יש לי עצה בשבילכם, נורא פשוטה. תרכבו הרבה, תאכלו פחות (אל תגלו בבקשה לאף אחד). או פשוט תחשבו כרפס ופחות מצות. מוזמנים להגיע אלינו לאימון ניסיון, לשוטט עוד באתר מבלי ללכת יותר מדי לאיבוד וכמובן שלא יבוא על חשבון רכיבות.

לסיכום – למרבית הקוראים כאן (98%), כיצד מומלץ לשפר את תוכנית האימונים לקראת העונה החדשה, ללא קשר ישיר לקביעת היעדים הספציפיים לעונה הקריבה:

  1. שיפור כמות ואיכות השינה שלכם.
  2. אחידות ושמירה על מסגרת אימונים קבועה, יותר ממה שקיימת כבר היום.
  3. שיפור בהרגלי התזונה והורדת אחוזי שומן (במידה וצריך) והעלאת מסת שריר (במידה וצריך).
  4. קביעת יעדי טסט בכושר גופני כללי, ללא קשר ישיר לענף הספציפי שלכם.
  5. שיפור רמת גמישות – הצבת יעדים.
  6. וכמובן ….עוד (-:


עוד רמאי קטן נתפס

לפני השיר של דן תורן השקר הזה, כמה לינקים שאולי גם תאהבו :

– איך ג'ילים יכולים לעשות אותנו איטיים

מה הוא מוצר ההרזיה שחברות התזונה לא מרוויחות עליו שקל אחד ?

– השקר הגדול ביותר של ספורט הסבולת – מספר 2

– ההבדל בין מד הספק למד דופק – הסיפור האמיתי

סיפורו של כרטיס ביקור, מעט על שיווק וקוי'צ'ינג וההבדל בין סתם רעש לשקט

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

לאימוני POWERTRAINING במושב גינתון,

או  בתל אביב  – צרו קשר 0523541563 elad.bike@gmail.com

תגובות

תגובות