(ועדיין להיצמד לאמת…?) ….אפשר להתחיל לנסות… יולי 2013
                 

1

5

דמיטרו  גרבובסקי

דינמו רייסינג

עילית 19 + גברים

8

03:39:14

2

20

יובל  דולין

TACC

עילית 19 + גברים

8

03:40:39

01:25

01:25

3

10

גיא  גבאי

ISRAEL GO PRO

עילית 19 + גברים

8

03:40:51

01:37

12

4

19

גיא  שגיב

CCC

עילית 19 + גברים

8

03:40:51

01:37

5

12

עידו  זילברשטיין

TACC

עילית 19 + גברים

8

03:40:51

01:37

6

40

ניב  ליבנר

Amore Vita

עילית 19 + גברים

8

03:40:57

01:43

6

7

36

שקד  פרנק

CCC

עילית 19 + גברים

8

03:42:15

03:01

01:18

 

לקחתי בכוונה את שבעת הרוכבים הראשונים, אשר סיימו בפער משמעותי משאר הפלטון. הרוכב יניב לוי (מקום 8) הגיע 5 דקות אחרי המנצח, והפלטון המרכזי כמעט ו 6 דקות אחרי המנצח. אפשר להוסיף לכל השבעה מעלה את יואב בר (אלוף ישראל בנג”ש) וסגנו אנטון מיכאלוב (מבחינת הניתוח ברוכבים חזקים/סמי מקצוענים)

ועכשיו מה ? בודקים, את הואט לקילו משקל שלהם ?

ממש לא. אני כמעט בטוח שמבחינה פיזיולוגית או מבחינת ואט לקילו, מקום 2 עד 7 ובנוסף יואב בר ומיכאלוב, יושבים +- על אותם ואטים לקילו או לפחות בקירוב די גדול (מוציאים החוצה את דמיטרי מהמשוואה שטועים לומר שהוא רוכב ברמה 1 מעל כולם, טעות, הוא רוכב ב 2 רמות לפחות מעל כולם, אבל זה לא העניין כרגע).

אז מה נכנס כאן שהוא לא קשור לואטים ?

  1. 1.      טקטיקה במהלך המרוץ
  2. 2.      מנטאלי
  3. 3.      מזל

בנוגע לטקטיקה, יובל בחר לקחת סיכון וללכת על כל הקופה. מנטאלי – אי אפשר להיות חלש ולנצח מרוץ כזה, בצורה כזו ללא אופי.

מזל ? מקום 2 אחרי סגן אלוף עולם בנג”ש (2005) + אלוף עולם ב U23, אין ספק שהכול הלך ליובל היום כמו שצריך. (תודה לעידו מזור על התיקון)

כעת כמו שזה נראה, לקבוצת IGP  משהו לא עבד טוב, כי מבחינת כוח וחוזק של קבוצה, הם נראו על הנייר הכי חזקים, אז כנראה מה שהיה  חסר שם זה אולי טקטיקה (?) ובטח שמזל טוב יותר (אלוף הארץ בנג”ש, יואב בר, זה לא רוכב פריאר) וכמובן – מקום 2 של גבאי זה עדיין מקום 2.

רק שרגע אחד, עכשיו נגיע לפאנצ’ליין.

מישהו יודע באמת, או בדק, מהו העומס שאלוף ישראל יובל דולין היה בו במהלך העונה הזאת ? לעומת שאר הרוכבים בפלטון ? 

פגשתי את יובל לפני כחודש וחצי בעיירה בלגית בשם Aartrijke במרוץ קרמיס קשוח שהסתיים במהירות שהתקרבה ל 46 קמ”ש על פני 113 ק”מ (17 הקפות אם אני זוכר נכון). שוחחתי ממש בקצרה לפני ואחרי המרוץ עם יובל, כמו שנראה וזה דיבר איתי, לא הלך לו מי יודע מה והוא לא הרגיש הכי הכי במרוץ (סיים במקום ה 36). לא חשוב כרגע המקום ואיך הוא הרגיש, רק מה הוא המשיך להתחרות בקבוצתM3…. (DEVELOPING TEAM).

וכאשר היום, בדקתי את הזמן ששהה בבלגיה ואת כמות המרוצים, גיליתי שנראה והוא הרוכב שיש לו את העומס הגדול ביותר של מרוצים לעומת כל שאר הרוכבים בפלטון הישראלי: 

25 מרוצים באירופה, רובם קרמיסים חד יומיים קשים ומהירים להם מגיעים בעיקר רוכבים חסרי חוזה כדי ל”עשות תוצאה”. מתול 25 מרוצים 2 לא סיים. ליבנר לדוגמה זינק גם הוא ל 27 מרוצים, רק הוא סיים במקומות נמוכים יותר, ומרבית המרוצים אליהם זינק היו אלה טורים ארוכים (לכאורה ע”פ התוצאות נראה שהרמה גבוהה מדי בשבילו).

כיצד אתם יכולים לבדוק את העומס ? TSS ? ממש לא.

כנסו לאתר הנחמד – http://www.cyclingdatabase.com ותקישו את שם הרוכב ותקבלו את המרוצים החשובים באמת שהנ”ל קיים במהלך השנים האחרונות.

כמעט ושכחתי כמובן, תמיד יש יוצאים מן הכלל – כמו גיא שגיב עם תוצאה מצויינת, ללא מרוצי חו”ל רשמיים (ע”פ הטבלה), זה יכול לטעמי להצביע בעיקר על כשרון, בגרות גדולה (יחסית לגיל) וטקטיקה חכמה של הקבוצה – כל הכבוד.

לטעמי האישי, כדי להשתפר ולעלות את רמת היכולת התחרותית באופניים(בעיקר המנטאלית) הם באמצעות המרוצים הקשים בבלגיה. למה ? (למה לא טורים ?) הרבה יותר נוח להירשם אליהם, הם חד יומיים, לא צריך יותר מדי אופרציה והם מתקיימים כ 3-4 פעמים בשבוע. רק צריך לזכור, כי בכדי להתקדם (לא סתם להתנפץ על שובר הגלים) מומלץ לשהות שם לפחות, בין חודשיים לשלושה, כדי להתרגל לעומס האדיר הזה. (וכמובן, להגיע בכושר טוב).

מצ”ב רשימה של המרוצים בהם השתתפו הרוכבים שהגיעו ראשונים באליפות ישראל. בנוסף, הוספתי 2 שמות שקשורים לביצה המקומית.

הוספתי את תוצאותיו של דמיטרי משנת 2009 (משנת 2013 אין לו אפילו תוצאה אחת) שימו לב, הוא התחרה בלא פחות מ 160 מרוצים, כולל הג’ירו.

הוספתי גם את תוצאותיו של קיריל פוזניאקוב (ישראלי לשעבר),חבר קבוצת BAKU  (קיריל “גדל” בישראל בקבוצת IWCC  ועזב לבלגיה בגיל 17 ולא שב יותר לישראל).

לסיכום : לחובבי רכיבה – מוזמנים להשתמש באתר החשוב הזהwww.cyclingdatabase.com כדי לעקוב אחרי רוכבים ישראלים, ושלא, ברחבי העולם.

בהצלחה לכולם במכבייה.  (סיכום של חלק מהרוכבים המוזכרים מעלה)

שימו לב בבקשה לכמויות המרוצים של דולין לעומת האחרים בשנת 2013, כמו כן לשנה קודמת (דרך האתר). והשורה התחתונה, האופציה הזאת להתחרות בקרמיסים של בלגיה פתוחה לכולם. לא צריך לחבור לשום קבוצה מקצוענית או סמי מקצוענית או קבוצת פיתוח ולשלם כל כך הרבה כסף…

צריך פשוט כרטיס טיסה בכיוון אחד, כושר בסיסי, צניעות (מוצר נדיר בימינו), קשיחות בסיסית וקצת קשרים, בגרות ואורך רוח. שיהיה בהצלחה לכל הרוכבים הישראלים, ובפרט לאלוף ישראל – יובל דולין.

אלעד

 PowerTraining In English – click Here

 

 מוזמנים לעשות LIKE ולהשאר מעודכנים בדף הפייסבוק שלנו –

(חלק מהכתבות והמאמרים מפורסמים רק לחברים)