פורסם – 5.4.14
כיצד כן מבצעים או בודקים יעילות ואימון מסוג זה ?
*** – מומלץ למי שעדיין לא קרא את שני המאמרים הראשונים – לעשות זאת קודם (לינקים למטה)
1. כפי שהוסבר קודם- מבצעים את האימון בחוץ עם סימונים שונים על הקרקע ( זה למעשה מעין סוג של אימון וולודרום).
2. אופציה נוספת – ביצוע האימון על טריינר ייעודי (ייעודי = מיועד לספרינטים קצרים) טריינר איכותי כמו במרכז PowerTraining.
3. ובטח אתם רוצים לדעת…. כיצד מבצעים אותו בצורה הכי יעילה, בחוץ…..? לא ?
לכך שתי אפשרויות :
מכשיר הגרמין שבטכנולוגיית +ANT נותן עבודה טובה ללא קשר לטכנולוגיית AN T עצמה. כיצד ?
בשני מישורים :
הראשון הוא מדידת ההספק עצמה, ניתן לכייל את הגרמין, כך שידגום ממוצע של 30 שניות הספק, או LAP ממוצע של 30 שניות הספק (כמו כן 10 שניות וכו וכו’). קיימות כ”כ הרבה פונקצויות שלפעמים אפשר ללכת לאיבוד.
כמה פרמטרים ופונקציות ניתן להשתמש בגרמין ? (לינק בתחתית הכתבה)
הרעיון הוא לדעת לעשות שימוש יעיל בפונקציות של המכשיר. רוכבים נוהגים לחלק את המסך הגדול/קטן (תלוי במכשיר) ל5-8 חלונות עד ש”מרוב דובים לא מצליחים לראות את היער”. דומה לאימוני PowerTraining בגינתון, שם הרבה פעמים אני מעדיף להוריד נתונים מהמסך, עודף נתונים יוצר בלבול. המלצה שלי לשימוש אפקטיבי בשעוני מדידה (גרמין או מכשירים אחרים טובים לא פחות שמודדים הספק):
4 חלונות ולא יותר : הספק + הספק ממוצע (LAP), סל”ד עכשווי וסל”ד ממוצע.
מעבר לכך, זה יותר מדי נתונים. (כמובן, חשוב לשים כוכבית* – זה גם עניין אישי).
Too Much Control – its not good
המישור השני (והחשוב הרבה יותר לעניינינו אנו) :
כיצד להתאמן עם מכשיר הגרמין, ללא מד מד הספק ולהישאר אפקטיביים ?
מכיוון ששעון הגרמין הוא קודם כל מכשיר GPS הוא מסוגל למדוד גובה בצורה מדויקת למדיי. לכן, במידה וכבר קראתם את מאמר האינטרוולים לפי מהירות (450-500 מטר) ניתן להשתמש באותו האופן, רק נכון, בעלייה.
מאמר שיכול לעזור מאוד אודות “הטיפוס מטר בשעה(ראה למטה)”**
כעת ואתם כבר יודעים מה זה קצב טיפוס מטר בשעה, אתם יכולים לכייל אותו (כמו הואטים אגב בצורה מדויקת למדי) ע”פ :
1. מהירות ורטיקלית.
2. מהירות ורטיקלית (ממוצעת) של 30 שניות.
בעזרת שני הנתונים ניתן לעבוד בצורה מדויקת, בדיוק כמו שעובדים עם מד הספק.
כמובן כדי לכייל את המכשיר וללמוד לעבוד איתו, יש לדעת כיצד ולשחק עם הנתונים בהתאם לדרישות האימון שאתם נדרשים לבצע. מעבר לכך, מדידה מעין זו בעצם (לכאורה) נותנת לכם אפילו יותר, היא נותנת לכם את מהירות הטיפוס שלכם, כלומר עקרון היעילות נכנס פנימה. הרי זה לא חשוב כמה ואטים אתה מוציא, זה חשוב באיזה מהירות אתה מטפס…. ההבדל בין ואט לקילו לבין יעילות לקילו – כאן
לסיכומו של עניין : כותרת רלוונטית מספרו של יוהאן ברוהניל – “אולי ואפילו ננצח “:
כהלכה לזה :
בשבוע האחרון בפגישה עם מספר לקוחות הסברתי כי הדבר הכי יקר במרכז PowerWATTS, הוא פשוטו כמשמעו, הידע.
אנשים (נראה אולי כי יותר בישראל אבל בהחלט שלא רק) טועים לחשוב כי ידע ניתן לקבל בחינם.
לטעמי, ידע אינו שיווק שצריכים לחלוק עם כולם….( אנשי שיווק בטח יגידו ההפך…)
ולכן, זה שהטריינרים שלנו כל כך יקרים…הרולרים הצפים שהם הכי טובים שיש בעולם, נו אז מה ?
אם אתן לך מכונית פרארי חדשה ומהירה, לבצע בזמן המהיר ביותר את הקפת השמינייה (נס הרים/אשתאול), מייקל שומכאר או סבין שפיץ שיזנקו עם מזדה 3 לא יתפסו אתכם אם יצאו כ 5 דקות אחריכם ? (לא בטוחים ?) חפשו בתיבת החיפוש שלנו את המאמר – “ההבדל בין וואט לקילו לקילו ליעילות.
למגוון השרותים שלנו בנוגע לאימוני PowerWATTS – כאן , מוזמנים בהחלט ליצור קשר.
(נלמד אתכם לנסוע מהר, הכי מהר, גם במידה ויש לכם מזדה 3 וגם אם יש לכם פרארי, זה לא משנה).
כמה פרמטרים ופונקציות ניתן להשתמש בגרמין ?- לינק
**הטיפוס מטר בשעה** – השקר הגדול ביותר של תורת האימון…חלק 4 – כאן.
חלק 1 של המאמר (מתוך 3) – אימוני הספק ללא מד הספק
חלק 2 של המאמר (מתוך 3) – – אימוני הספק ללא מד הספק
The digital advertising equation is outlined in the Nielsen graph