(מאת אלעד פלטין/ פורסם לראשונה  – דצמבר 2012 > עדכון ספטמבר 14)
תביטו בגרף ותבינו למה הספורטאים הם אנשי השיווק הטובים ביותר למה לא צריך לצעוק ולהרים את הקול כדי להעביר מסר ? (לאנשים אינטליגנטים) – לא הכול בראש (הרוב מתברר שלא). טיפשות מוקצנת וחכמה מוגזמת (בעיקר לכאורה) מאוד דומים, הן גורמות להעלאת שאלות ובעיות שמעולם לא היה בהם צורך. המקצועיות נמצאת בשקט, לא ברעש. 

לפני שנים סיפר לי חבר מתחום השיווק על חבילת שיווק של  מיליונים  "שסגר"  עבור אחת מחברות הסלולאר הגדולות במשק. במהלך הישיבה בה דנו על תקציב השיווק האסטרונומי (בטח לא שכחתם  כמה היינו משלמים בעידן קדם-כחלון ? ). מחוץ לישיבה  המרתונית באחת ההפסקות שאל בשקט את השותף שלו, האם הוא יכול להסביר לו שוב, על מה הוא דיבר כמה דקות קודם בישיבה, מול מנהלי השיווק הבכירים של אותה חברה – "אין לי שמץ של מושג !" – הוא ענה בביטחון וחייך, "מה זה משנה, העיקר שנקבל את התיק". והם קיבלו אותו.

בעולם האמיתי (שלפחות אני עוסק בו, כל אחד ועולמו שלו) איכותו של בעל מקצוע נמדדת ע"פ תוצאות וע"פ הרושם שמקבלים מגוף ראשון (לא שמועות אליבאבא), לא ע"פ רגש (או לפחות לא יותר מדי). במילים אחרות – פחות חשובה הכריזמה של הבן אדם , יותר רמת המקצועיות שלו (…אפילו בתחום השיווק).

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

האנשים החשובים באמת מהם למדתי אודות המקצוע שלי, אין להם כלל וכלל כרטיס ביקור. גם רמת השיווק שלהם בדר"כ שואפת לאפס. "מפה לאוזן בעיקר"– תשמעו אותם  מתנצלים על השיווק שלהם (אשר נוגדת אני מתאר לעצמי, כל מנטרה של בה"ס לשיווק).

"כריזמה – תכונה המתארת אדם מושך בעל קסם אישי, יכולת שכנוע וכשרון תקשורת בין-אישית מצוינים. אדם כריזמטי מסוגל להשתמש בתכונות אלו, ולא בדיבור ובהיגיון לבדם, כדי לפנות לליבם של אנשים אחרים ולהשפיע על דעתם". (מתוך ויקפדיה)

 THE TRUST FACTOR-The digital advertising equation is outlined in the Nielsen graph below

227-nielsen

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

בהתאם לטבלה מעלה, אתם מוזמנים בסיום קריאת המאמר – לקרוא מה המתאמנים שלנו חושבים על שיטת האימון ? כאן

אימרות כריזמטיות של מאמנים שצריכים להזהר מהם :

1. אתה בחור חזק, אם תתאמן  לפי תוכנית שלי, חצי שנה ואתה רוכב בעלית. 2. חצי שנה, עם תוכנית אימונים מסודרת ודיאטה נכונה אתה מוכן לריצת מרתון (הקליינט סובל מעודף משקל של 20 קילו…ופעם אחרונה שסיים ריצת 5 ק"מ היתה בתיכון, וגם אז כל העניין כמעט והסתיים בחדר מיון). 3. 30 שעות בשבוע אימונים ואתה יכול בעונה הבאה לרכב בקבוצת דרג שלישי באירופה. 4. נפצעת? תותח ! זה סימן שאתה עובד קשה ולא מוותר לעצמך ! כל הכבוד !

שימו לב, האם המאמן מבטיח לכם להגשים חלום רחוק ובלתי אפשרי ? או שהוא פשוט מבטיח לכם עבודה קשה לאורך זמן…. ? ולא בהכרח – ת ו צ א ו ת מעורפלות ולא ברורות.

לפני כשבועיים יצאתי עם שני חברים לפאב תל אביבי. מארחת מחייכת עם מחשוף שיווקי במיוחד הזמינה לשבת על הבאר. משמאלי ישבה צעירה כבת עשרים וקצת והאזינה ברוב קשב למונולוג של בן שיחתה שהסביר על מהות החיים בהסרת מחסומים, כיצד יש צורך לשנות אמונות ולהגביר רמת מודעות ולהיפתח לדברים חדשים, כיצד להצליח ללמוד לחיות מבלי לכעוס וכיצד להפוך וליצור זוגיות מוצלחת. השטויות ודברי ההבל שהוציא הבחור הצעיר מפיו סיקרנו אותי יותר ויותר ככל שרמת הסקרנות של הבחורה החלולה עלתה עד שנראתה ויצאה מתוכנית טלוויזיה עם רייטנג גבוה. אין ספק, מרשים חשבתי – " איזו דרך מתוחכמת להכניס בחורה למיטה" – ליד מרפק שמאל על מסך האייפון של החלולה הונח כרטיס ביקור מעוצב ויפה. דחפתי את מרפקה בעדינות וגנבתי את כרטיס הביקור של המומחה (אגב, אחלה שיטה לגנוב פלאפונים). הנה הוא לפניכם :

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

"השיחה זה טיפול פסיכולוגי לכל דבר" – הסבירה  המלצרית בנופח מלא חשיבות – "הוא מבין בנומרולוגיה" אמרה בטון מלא משמעות. כן, העיקר שהמטומטמת מרגישה טוב עם כל ה עניין. נזכרתי  היטב איך שבתחילת שנות ה 2000 ופריחת בועת ההיטק כל "טמבל" שעוד לא מלאו לו20  היה מסתובב עם כרטיסי ביקור והגדרה מפוצצת כאילו אתמול עשה את האקזיט, או מינימום סיים תואר פוסט דוקטורט במתמטיקה. השיווק באינטרנט חודר פנימה לעולם האמיתי (איך לא ? עד שהמשפט נשמע ממש מפגר). כל זב חוטם שסיים קורס ערב של 4 שבועות הופך להיות מומחה על בתחומו ובתחומים אחרים. רואים זאת רבות בחתימות מאמרים של אנשים עם טייטל של 4 שורות לפחות, כאילו סיימו אתמול פוסט דוקטורט בפיזיולוגיה ומדעי האימון.

מאיר דגן

אוקטבר 2014 :אוקטובר 2014 : תשע בערב אמצע שבוע. בערוץ 1 מקרינים בשידור חוזר סרטון הוקרה לזיכרו של האלוף יצחק (חקה) חופי – ראש המוסד לשעבר נפטר יום קודם. להלוויתו לא הגיע אף נציג ממשלה רשמי.
בערוץ 10 וערוץ 2 תוכניות צעקניות אחת יותר מהשנייה, בזאת מגרגרים בקול בחוזקה ומחפשים אחר התהילה ובמתחרה מחליפים אימהות ובצעקות וברעש מחפשים רייטינג.
בערוץ 1 , באיטיות ובשקט שואל המראיין את מאיר דגן (ראש המוסד לשעבר) משהו כמו האם לא היתה חסרה לאלוף חקה הכריזמה, האם לא היה לו קושי להתמודד מול ראשי ממשלה ולומר להם את האמת שלו, לבכירים ממנו.
דגן מעלה גיחוך ומיישר לו מבט : "מה אתה חושב ? שאנשים בסדר גודל שלו מושפעים בגלל שמולם מדברים אנשים חשובים בקול בס ועמוק ?"

(הציטוט הוא מהזיכרון ולא מדויק, זה היה רוח הדברים).

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

היכן וכיצד ניתנה התורה בהר סיני לאחר הסגידה לעגל הזהב ?

לאחר מסע הכומתה הארוך בהיסטוריה…והמגמגם חסר הכריזמה שלא האמין בעצמו… אחרי כל כך רעש וצפצופים (והרבה רני רהבים למינהם) ושאר הבומים והרעש שהעם הזה עשה… הכול ניתן בשקט. אולי בגלל זה אני אוהב את המדבר ? 

 במידה ואהבת, מומלץ גם לקרוא את No Pain No Gain

– שליטה ביצרים, אופטימיות ופרופורציה – ערובה להצלחה בכל ענף ספורט- לינק

– לקטגוריית מאמרים בתחום הפסיכולוגיה – כאן

תגובות

תגובות