עדכון – (משבר קורונה) אפריל 2020.

מעלים פוסטים מכאן ועד שם על טריינרים ורולרים. ההבדל ביניהם וכו’ ועוד ועוד. הנה עדכון לכתבה שפורסמה לראשונה ב 2013 (הפסקנו להתבגר והתחלנו מזדקנים…אוטוטו קבוצת סיכון).

בשני מרכזי POWERWATTS בישראל ישנם היום בתקופת קורונה אפריל 2020 (מושבתים) 18 טריינרים ו 4 רולרים (שניים חכמים ושניים טיפשים, אבל עם אספירציות…).
כמה יש שימוש על הרולרים לעומת הטריינרים ? באזור ה 3-4% על הרולרים לטובת הטריינרים. כדי לעשות אימון איכותי על רולר נדרש ניסיון רב. זה לא אומר שאי אפשר לרכב עליו ולתרגל סל”ד, רק שקיים הבדל גדול לרמה הנדרשת לעשות עליו אימון PW איכותי, לעומת טריינר מקובע.

אל תגלו לאף אחד, אבל אפילו יש מקצוענים שטובים פחות בלרכב על רולר, בגלל סיבה מאוד פשוטה (ואינה יחידה) – הם לא תרגלו זאת מספיק. (מקצוענים בכוונתי היא שמרביתם שפת אימם אינה עברית)

יחד עם זאת החשיבות הגדולה באימון הרולר (מבלי להרעיף עליכם יותר מדי שטויות…) הוא לשפר את היכולת שלכם להשתמש ביותר מהירות רגליים וגיוס יעיל יותר של השרירים להעברת הספק נקי ונכון לפדלים.

עבודה ממושכת על טריינר (בכל רמת רכיבה) גורמת באופן ישיר (כמו מחנה אימונים בגובה….) לירידה ביכולת המהירות ועלייה ביכולת הכוח.

בגלל זה חשוב מאוד העבודה על הרולר :
1. לרוכבים חובבים – עבודה טכנית על שיפור מהירות רגליים באימון יחסית קל-בינוני (באימון בעצימות קשה מדי, קשה לייצר איכות בקלות כמו על הטריינר)
2.לרוכבים מתקדמים – הרצון לבצע את כל האימונים על רולר ולא על טריינר. רולר ולא טריינר, מייצג הרבה יותר וקרוב הרבה יותר לרכיבת אופני כביש אמיתית (לא משנה כמה “חכם” וכמה אוניברסיטות סיים הטריינר שלכם…או כמה שלמתם עליו והוא צבוע בצבע קורונה….

מהירות רגליים.
עדיף לעבוד על רולר ואם אין, חשוב מאוד מאוד לעבוד גם על הטריינר. כי במהלך התקופה הזאת אתם כנראה ותעלו עצימות ותהפכו ללא מאוזנים כאשר תייצרו אימונים מכוח (סל”ד נמוך) ולא ממהירות – נכון שמחלקות האורטופדיה בבתי החולים ריקות, אבל זה לא אומר שצריך להגדיל עכשיו את צריכת משכחי הכאבים בגלל שהמקום היחיד אליו אתם יכולים לברוח אליו זה הסלון…???? אימון מהירות של פעם-פעמיים בשבוע – יותר מרצוי.
או – לסיים את האימון ב 5 דקות סל”ד גבוה ועוד כל מיני תיבולים.

עדכון – אוגוסט 2019.

גוגל – המורה הכי טוב והכי רע בעולם מפנה אלינו ספורטאים וקליינטים > רוכבי אופניים וטריאתלטים-אנשי ברזל, לאחר שהקישו חיפוש “אימון טריינר” וטוב שכך. האם באמת שווה לקנות טריינר רב עוצמה (כביכול) במקום לבוא לאימוני POWERWATTS ? התשובה הכי נכונה היא פשוט להגיע לשני אימוני ניסיון.

 
ההבדלים לא מתחילים ונגמרים רק בחומרה. אימוני POWERWATTS זה לא קשור לאיכות הטריינר עצמו. שהוא טריינר מעבדה כבד אמין ואיכותי ולא טריינר ביתי, פשוט יחסית. לא חשוב כמה כסף שילמתם עליו… אימון POWERWATTS זה גם אופני מדידה רבי עוצמה וחזקים (קראו בהמשך על אופני POWERTRAINING שעליהם אנחנו ממשיכים לעבוד עם תוכנת CPX במושב גינתון). POWERWATTS זה גם חומרה של פלטפורמה גדולה (במת ברזל עם בולמים מיוחדים) שנעה על מנת לתת תחושת רכיבה אמיתית (כמה שניתן) ודי דומה לרעיון הרולר הצף של INSIDERIDE (עם קצת הבדלים).

וכמובן – תוכנת ה CPX שנבנתה במיוחד כדי ליישם את הפילוסופיה של POWERWATTS ולא נשכח – מאמנים מוסמכים וקבצי ענן בסיום כל אימון.

עד כאן…אז רגע – מה בעצם ההבדלים בין טריינר לרולר ….?

2013….למה ספרינטים טובים, חזקים ומלאי עוצמה (5-15 שניות) לא הייתם רוצה לעשות זאת על שלדת הקרבון שלכם ובטח שלא כמה וכמה פעמים. חשוב לציין, אין שום קשר WHAT SO EVER לשלדה מסוג כזה או אחר.

1. ככול שהטריינר יותר איכותי, ככה הוא מקבע חזק יותר את האופניים כדי שההספק של הרוכב לא “יאבד” (גם ציר גלגלים אחורי וגם ציר קדמי) במידה ולא, העומס בהחלט פחות גדול.

 2. מתוקף סעיף אחד, ככל שהכוח שמופעל על האופניים גדול יותר ואלה מקובעות יותר – העומס הלא טבעי של השלדה גבוה יותר.

POWERWATTS 2013…..הפילוסופיה – נשארה אותה אחת.

02-DSC_0002

 3. ב”מדינות אופניים קרות” (אירופה וצפון אמריקה) למתאמנים רציניים יש בדר”כ, כמעט תמיד “אופני טריינר” (גם משיקולי נוחות – לפרק /להרכיב וכו”)

 4. במידה והרוכב שוקל פחות מ 70-65- קילו וגם/או מוציא פחות מ 3-3.5 ואט לקילו ל 20 דקות, הסיכוי לנזק לאופניים פוחת.

 גלוון

 5. באימון טריינר נזק נגרם לא רק מהעומס, אלא מהצטברות של מלחים על השילדה/ כידון וכו’ אשר גורמים לקורוזיה (שלדות אלומיניום).

4-2013-01-07_12.10.23

בתמונה מעלה – שילדות POWERTRAINING עוברות תהליך גילוון מיוחד למניעת קורוזייה וחלודה (כן, גם לנו חשוב לשמור על השילדות).

6. גם רוכב חזק יכול לעבוד על טריינר ללא נזק, במידה והוא חושש לאופניים – שיקפיד להתעמק בתחום הסבולת (מהירות) ופחות בספרינטים, בעיקר בעמידה.

20121108_105243

 

7. עיקר השברים קורים באזור הקראנק שם העומס הוא הכי גדול בקיבוע אופניים בשני הצירים (קדמי או אחורי)

 

8. יש עוד הרבה, אבל זה סיכם פחות או יותר את הדברים.

 

    לפרטים ורישום

    לרישום לשני אימוני ניסיון ומילוי פרטים עמוק יותר – כנסו לכאן. לאחר שני אימוני ניסיון יהיה לכם הרבה יותר קל ופשוט להחליט. לינק לרישום

    משקל האופניים במעבדה – מעל 19 קילו (ללא גלגל קדמי, מחזיק בקבוק וברקסים)

    12-IMG_0013

    – מה ההבדל בין רולר לטריינר ? ומה ההבדל בין הרולר שלנו מסוג  inside ride EMOTION לרולרים האחרים ? – מה אלו בדיוק שלדות הפלדה הגדולות עליהן אנחנו רוכבים במרכז האימון POWERTRAINING ? סרטוני הדגמה לרכיבה יעילה ורכיבה שאינה יעילה על מכשיר הרולר.

    פונים אלינו ושואלים מה ההבדלים בין רולר לטריינר, בנינו לכם טבלה שאולי ותוכל לעזור. 

      טריינר  רולר
    הרגשה – תחושה האופניים מקבועות ואינן זזות. חוסר תחושת כביש (תלוי גם ברמת הטריינר) האופניים נוסעות על 3 גלילי מתכת/פסלטיק, הרגשה חופשית יחסית מהרגשה על רכיבת טריינר (*ישנם רולרים מתקדמים בעלי מנגנון ציפה שמדמה כמעט בצורה מושלמת (ספרינטים עד 1500 ואט) רכיבה בחוץ, ישנם רולרים כולל התנגדות.
    מדידת הספק ישנם טריינרים אשר מודדים הספק, ישנם מדויקים וישנם מדויקים פחות. בטריינרים מתקדמים מאוד ניתן למדוד יעילות דיווש, יעילות ואיזון. השרירים(COMPUTRAINER ו WATTBIKE)
    הדיוק מקבל חשיבות מכרעת באימונים אנאירובים או אימונים בתחום הסח”ח, שם הדיוק חשוב מאוד.
    אין צורך, המכשיר פשוט, יחד עם זאת, ניתן לרכב עם אופניים אליהם מחוברים מד הספק ולבצע אימון הספק רגיל.
    אימונים – מתאים ל…. אימוני מאוצים (יותר מימד פיזיולוגי-חשוב מאוד) פחות טכני וגם תלוי ברמה של הטריינר), אימוני כוח, אימוני סבולת מהירות. (פחות אלמנטים טכנים) דגש יותר על מהירות וטכניקת רכיבה-גיוס יחידות שריר לפעולה מוטורית מאוזנת ונכונה. מתאימים גם לאימוני RECOVERY וסל”ד גבוה (לעומת הטריינר).
    יתרונות מרגישים בטוח על האופניים ואין מה לחשוש מליפול, מתאים לרוכבים מתחילים. תחושת רכיבה אמיתית וטובה, פשוט להרכבה (עולים על האופניים). אין צורך בציוד נוסף (צמיג או גלגל).
    מחיר – הפשוטים זולים יחסית לתמורה.
    שקטים. טובים מאוד לאימוני RECOVERY או חימום , בעיקר מול הטלביזיה.
    נפח – משקל וקיפול – נוח לקיפול ואחסון.
    חסרונות חוסר תחושת רכיבה לעומת רכיבה בכביש. מעט בעייתי (ברמת כאב ראש) בחיבור האופניים. עומס על האופניים ושחיקה של השלדה והמזלג הקדמי (במיוחד שלדות קרבון). צורך בגלגל נוסף וצמיג נוסף.
    חלקם עושים הרבה רעש, השכנים או האישה לא אוהבים, או פחות, בעיתים באימוני שחרור (סל”ד גבוה – חוסר תחושה)

    יש צורך למיומנות מסוימת, כדי להתחיל להתאמן, לא לכל המכשירים קיימת התנגדות, לכן אימוני כוח בסוגי

    רולר פשוטים, פחות רלוונטיים

     

    איך אפשר לעזור לרוכבים לרכב על רולר בעצימות גבוהה ? 

    לא…אנחנו לא מחזיקים אותם….

    (סרטון מטה 0:14) ככה אפשר לעזור טוב יותר

    לרישום לשני אימוני ניסיון ומילוי פרטים עמוק יותר – כנסו לכאן. לאחר שני אימוני ניסיון יהיה לכם הרבה יותר קל ופשוט להחליט. לינק לרישום

    יתרונות וחסרונות של טריינר אל מול רולר בהיבטים של אימון

    (ספטמבר 2013)

      טריינר  רולר
    כללי –  תפיסה מכשיר הטריינר ככלי אימון נתפס ככלי אימון בזמן שלא ניתן לרכב בחוץ, חימום לקראת תחרות, או/ו מחסור בזמן לאימון. מבחינת תפיסה טריינר מתאים לכולם, בעיקר לרוכבים מתחילים (טכניקה נמוכה). האופניים נוסעות על 3 גלילי מתכת/פלסטיק (תלוי ברמה) עם/בלי מעצורים. קיימת תפיסה מוטעית שהנ”ל מתאים לרוכבים מתקדמים. יחד עם זאת, אין ספק שהרולר מצריך שליטה טכנית טובה באופניים. אימון עצים של 1 שעה על רולר, למעשה יכול להבדיל בין רוכב/ת מתחיל/ה לרוכב/ת שכבר אינו מתחיל.
    טכניקת רכיבה בסיסית במידה ומדובר בטריינר ללא מערכת ביופידבק הבוחן את רמת האיזון ויעילות הדיווש, ישנו קושי רב (לא בלתי אפשרי) לשפר את טכניקת הרכיבה. קל יותר לעשות זאת עם טריינר המודד הספק, רק שתוכנית האימון צריכה להיות בהתאם כמו כן, גם רמת הספורטאי גבוהה (הבנה – לא כושר) עיקר הרעיון באימון על הרולר הוא לשפר את טכניקת הרכיבה שלנו בכל מני אספקטים, רק שבעיקר מבחינת שיפור יעילות הדיווש שלנו וצמצום “הנקודות המתות”.
    (חפשו באתר מאמר אודות רכיבה סימטרית)
    שריפה קלורית באימוני טריינר, ישנה נטייה מסויימת בזמן שחרור, לסובב את הרגליים באיטיות עד לא לסובב בכלל את הרגליים, בצורה הזאת האפקטיביות של האימון יורדת ואנחנו שורפים ככה פחות קלוריות. בניגוד לטריינר, על הרולר חייבים לסובב כל הזמן את הדוושות ובצורה זו, קורה שגם שורפים יותר קלוריות (ועל הדרך גם מרוויחים עוד דברים)
    אימוני מהירות וגיוס יחידות מוטוריות ניתן לעשות אותם (כמו כל אימון אחר) רק בזמן שאנחנו מעלים את הקדנס, אפילו מעל 90RPM (מתחילים) ו 100-110RPM (בינוני/מתקדמים), במידה וחלק הגוף העליון שלנו מתחיל לקפץ על האוכף – איכות האימון יורדת.

    במילים אחרות – באימוני120-160 RPM על טריינר, אפקטיביות למידת הטכניקה וגיוס יחידות המוטרויות יורדת פלאים לעומת הרולר.

    ** (שוב, לא שמדובר בטריינר בעל יכולת ניתוח תנועה/אפקיביות דיווש)היתרון הגדול ביותר של הרולר, הוא אימוני מהירות וגיוס יחידות מוטריות, גם במידה והרולר מהסוג הפשוט ביותר. במידה ואנחנו מבצעים אימוני סל”ד (110-150RPM) לפרקי זמן קצרים, או ארוכים, נדע מיד את אפקטיביות האימון, כיצד ?

      לפרטים ורישום

        

      לרישום לשני אימוני ניסיון ומילוי פרטים עמוק יותר – כנסו לכאן. לאחר שני אימוני ניסיון יהיה לכם הרבה יותר קל ופשוט להחליט. לינק לרישום

      פשוט מאוד, כאשר נצליח/לא נצליח להמשיך ולרכב על הרולר.אימוני ספרינט וכוח ברור כי באימוני כוח ואימוני ספרינט קצרים לטריינר יתרון מבחינת בטיחות וייצוב האופניים, מומלץ כמובן להזהר מבחינת הנזק לאופניים, על אחת כמה וכמה במידה ואתם רוכבים חזקים/כבדים – עדיף אופניי אימון ב’.אימונים כאלה כמעט ולא רלוונטים ברולרים הפשוטים, בדגמים המתקדמים (התנגדות ורולר צף) ניתן גם לעשות אפילו אימוני עליות ואימוני ספרינט. (דגמים כגון EMOTION)

      למה ספרינטים  טובים, חזקים ומלאי עוצמה (5-15 שניות) לא הייתם רוצה לעשות זאת על שלדת הקרבון שלכם ובטח שלא כמה וכמה פעמים. חשוב לציין, אין שום קשר WHAT SO EVER לשלדה מסוג כזה או אחר.

      1. ככול שהטריינר יותר איכותי, ככה הוא מקבע חזק יותר את האופניים כדי שההספק של הרוכב לא “יאבד” (גם ציר גלגלים אחורי וגם ציר קדמי)
      במידה ולא, העומס בהחלט פחות גדול.
      2. מתוקף סעיף אחד, ככל שהכוח שמופעל על האופניים גדול יותר ואלה מקובעות יותר – העומס הלא טבעי של השלדה גבוה יותר.
      3. ב”מדינות אופניים קרות” (אירופה וצפון אמריקה) למתאמנים רציניים יש בדר”כ, כמעט תמיד “אופני טריינר” (גם משיקולי נוחות – לפרק /להרכיב וכו”)
      4. במידה והרוכב שוקל פחות מ 70-65- קילו וגם/או מוציא פחות מ 3-3.5 ואט לקילו ל 20 דקות, הסיכוי לנזק לאופניים פוחת.
      5. באימון טריינר נזק נגרם לא רק מהעומס, אלא מהצטברות של מלחים על השילדה/ כידון וכו’ אשר גורמים לקורוזיה (שלדות אלומיניום).

      בתמונה מעלה – שילדות POWERTRAINING עוברות תהליך גילוון מיוחד למניעת קורוזייה וחלודה (כן, גם לנו חשוב לשמור על השילדות).
      6. גם רוכב חזק יכול לעבוד על טריינר ללא נזק, במידה והוא חושש לאופניים – שיקפיד להתעמק בתחום הסבולת (מהירות) ופחות בספרינטים, בעיקר בעמידה.
      7. עיקר השברים קורים באזור הקראנק שם העומס הוא הכי גדול בקיבוע אופניים בשני הצירים (קדמי או אחורי)
      8. יש עוד הרבה, אבל זה סיכם פחות או יותר את הדברים.
      משקל האופניים במעבדה – מעל 19 קילו (ללא גלגל קדמי, מחזיק בקבוק וברקסים)

      בתמונה טריינר איכותי – אחוז הסטייה עד 1.5%  (גם בספרינטים של 1500 ואט)

        לפרטים ורישום

        לרישום לשני אימוני ניסיון ומילוי פרטים עמוק יותר – כנסו לכאן. לאחר שני אימוני ניסיון יהיה לכם הרבה יותר קל ופשוט להחליט. לינק לרישום