קווין סימונס , עם חסות לפיצה  מקפיצה, מנסה להזמן אצ פוקגצ’אר ומקונלי לפיצה – הם מסרבים בנימוס, גם אחרי מרוץ גביע עולם במונטריאול של 250 קילומטר.
Pizza Party with Quinn Simmons in Montréal  פורסם

WielerFlits  לסרטון המקורי – https://www.facebook.com/reel/826894596855035
הסרטון למעלה היא אלגוריה בהגזמה, כמובן. פיצה זה אחלה, אבל עדיף להמנע ממנה, הרבה יותר מפוגקצאר כנראה, למרבית הרוכבים וספורטאי הסבולת במידה ומעוניינים להיות מהירים (יותר, וגם בריאים יותר…)

יציבות – המפתח האמיתי

בסרטון (מטה) באימון, כמו גם תזונה חייבת להיבנות על שגרה ויציבות (הרבה יותר מעלית – צעירים ובעלי זמן “בלתי מוגבל לאימונים ושינה). לא מה שאוכלים ביום אחד, לא פיצוי אחרי רכיבה, אלא התמונה הגדולה. הגוף לא יודע “לחשב חשבונאות קלורית” יומית – הוא מגיב להרגלים מתמשכים. והרגלים רעים מתמשכים = זה רע.

זה בדיוק כמו שינה: אם אתה ישן לילה אחד 4 שעות ולמחרת 10 שעות, זה לא מאזן. התפקוד יורד.

כך גם בתזונה: אם תשרוף 2,500 קלוריות ותאכל פיצה של 2,500 קלוריות – הגוף לא “מוחק” את החוב, אלא מתמודד עם עומס שומנים, סוכר ונתרן שמזיקים לטווח ארוך.

ומי שמעוניין באימוני POWERWATTS (ת”א וולודרום, או בגינתון)
– מוזמן או מוזמנת לשלוח הודעה  0523541563 🥭🥭🥭 גם מייל זה בסדר elad.bike@gmail.com
ו
אפשר להשאיר פרטים גם בתיבת מסרים בצד. והכי פשוט – להזין פרטים ולהגיע לשני אימוני ניסיון – רישום


חובב מול מקצוען – והעולם שביניהם

רוב המחקרים, כמו שציינת, מבוססים על ספורטאי עילית – עם 4–8% שומן, נפח אימונים של 20–30 שעות בשבוע, ולרוב גם תמיכה של תזונאי צמוד. אבל ספורטאי מסטרס מתאמן 6–10 שעות בשבוע, לרוב אחרי יום עבודה, עם 15–20% שומן.

מה קורה בפועל?

  • מקצוען: חייב להכניס פחמימות במהלך רכיבה של 3 שעות, כי הוא שורף 1,000–1,200 קלוריות לשעה. אם לא – יקרוס באימון הבא.

  • חובבן: ברכיבה של 3 שעות שורף אולי 500–600 קלוריות לשעה. יש לו מאגרי שומן שמספיקים לימים שלמים. אם יכניס ג’לים, חטיפים ואוכל נוסף – הוא פשוט יוסיף עודף קלורי מיותר.

אבל כאן נכנסים ה”אזורים האפורים”:

  • חובבים רציניים: אנשים בני 35–50 שמתאמנים 10–12 שעות בשבוע, עושים תחרויות חובבים, ומחזיקים כושר גבוה. הם נופלים לפעמים בין הכיסאות – הם לא צריכים את כל פרוטוקולי התזונה של המקצוענים, אבל גם לא יכולים להתעלם לגמרי מחשיבה על דלק לגוף.

  • מקצוענים פחות רציניים: כן, גם זה קיים. יש רוכבים מקצוענים ברמה בינלאומית שאוכלים רע, משמינים מחוץ לעונה, או מזניחים את השינה. הם פשוט שורפים כל כך הרבה, שהגוף “סולח” להם. אבל זה לא מודל לחיקוי לחובבן בן 45 עם משרד, משפחה ו־3 אימונים בשבוע.


ומי שמעוניין באימוני POWERWATTS (ת”א וולודרום, או בגינתון)
– מוזמן או מוזמנת לשלוח הודעה  0523541563 🥭🥭🥭 גם מייל זה בסדר elad.bike@gmail.com
ו
אפשר להשאיר פרטים גם בתיבת מסרים בצד. והכי פשוט – להזין פרטים ולהגיע לשני אימוני ניסיון – רישום

דוגמאות יומיומיות

  1. רכיבה של שבת – 3 שעות עם חברים

    • מקצוען: יכניס 80–100 גרם פחמימה לשעה. חייב.

    • חובבן ממוצע: מספיק שייק לפני האימון ובקבוק איזוטוני – לא צריך ג’לים כל 30 דקות.

  2. סוף יום עבודה – רכיבה של שעה וחצי

    • מקצוען: יבוא אחרי מנוחה, ארוחה קלה, יכניס ג’ל אם האימון עצים.

    • חובבן: מגיע עייף אחרי ישיבה, חטף קרואסון בישיבה. אם יוסיף ג’לים – יקבל עודף סוכר. עדיף שיתמקד במים ובארוחה מאוזנת אחרי.

  3. אירוע חד־פעמי – מרתון או גרנד פונדו

    • כאן החובבן צריך להתנהג קצת כמו מקצוען: להכין אסטרטגיה תזונתית, להכניס פחמימות בצורה מסודרת. אבל זה היוצא מן הכלל – לא הכלל.

      ומי שמעוניין באימוני POWERWATTS (ת”א וולודרום, או בגינתון)
      – מוזמן או מוזמנת לשלוח הודעה  0523541563 🥭🥭🥭 גם מייל זה בסדר elad.bike@gmail.com
      ו
      אפשר להשאיר פרטים גם בתיבת מסרים בצד. והכי פשוט – להזין פרטים ולהגיע לשני אימוני ניסיון – רישום


הדגשים החשובים

  • אל תעתיקו מקצוענים: הם חיים בעולם אחר.

  • אל תהיו קיצוניים: לא “הכול מותר” ולא “אפס אוכל”.

  • חשבו על המסגרת: שעות שינה קבועות, תזונה עקבית, אימונים מתוכננים.

  • האוכל לא מפצה: פיצה לא “מאזנת” רכיבה. היא פשוט פיצה.

  • הכול יחסי ואישי: אם המטרה שלכם ירידה במשקל – תהיו מדויקים יותר. אם לא – תיהנו גם מגמישות.

 

572 צפיות 15 באוג׳ 2016 – סרטון ממש ישן, אבל רלוונטי (מוזמנים לשים מהירות 1.5 ולראות מהר יותר, שמתי לב שאני מקבל יותר כריזמה….(-:)
אינני מקדם תזונה כזאת או אחרת. רק מנסה להסביר טעויות נפוצות של ספורטאים חובבים וספורטאי מסטרס הסובלים מעודף משקל (קל ואחר) ובגלל אימונים וכניסה “לאורח חיים המשלב ספורט”, הם גם מעלים את הצריכה הקלורית, דבר שאינינו נכון. מחלת המאה ה 21 היא השמנה ותזונה תעשייתית לא בריאה. אחת הכתבות הנחמדות שאני אוהב בנושא זה היא זאת – – בריאות, פרופורציה ואימון ספורטאי מסטרס מזווית אחרת. שאר מאמרי התזונה שלנו – מוזמנים להקליק מטה – קריאה מהנה. דיאטה – תנוהל ותתוכנן על ידי תזונאי מוסמך. איך לנסות את מה שנאמר בסרטון או בכתבות ללא ייעוץ מקצועי. כמו כן הינכם יכולים להבין בטעות חלק מהדברים ועל כך אינני לוקח אחריות.

ומי שמעוניין באימוני POWERWATTS (ת”א וולודרום, או בגינתון)
– מוזמן או מוזמנת לשלוח הודעה  0523541563 🥭🥭🥭 גם מייל זה בסדר elad.bike@gmail.com
ו
אפשר להשאיר פרטים גם בתיבת מסרים בצד. והכי פשוט – להזין פרטים ולהגיע לשני אימוני ניסיון – רישום


בסרטון מודגש שהעיקר בתזונת ספורטאי מסטרס הוא לא מה שאוכלים ביום אחד, אלא היציבות — בדיוק כמו באימונים בשיטת PowerWatts. הגוף לא אוהב הפתעות: לא עומס חד, לא חוסר שינה ולא “פיצוי” באוכל אחרי מאמץ. רבים אוכלים יותר מדי מתוך תחושת הצדקה, אך בניגוד למקצוענים, הם לא שורפים את זה. ב-PowerWatts מתייחסים לגוף כמערכת שמחייבת איזון ושליטה — באומס, בעצימות ובתזונה. באימונים של עד שלוש שעות אין חובה לאכול; החשוב הוא לשתות, לשמור על מסגרת ולחיות באחידות. כי רק יציבות, עקביות ותכנון נכון הם שמובילים לביצועים טובים יותר, בריאות וירידה אמיתית בשומן.
במישור – הרזה מתאמץ יותר בגלל ואטים אבסוליטים נמוכים – ובעלייה – ההיפך

ומי שמעוניין באימוני POWERWATTS (ת”א וולודרום, או בגינתון)
– מוזמן או מוזמנת לשלוח הודעה  0523541563 🥭🥭🥭 גם מייל זה בסדר elad.bike@gmail.com
ו
אפשר להשאיר פרטים גם בתיבת מסרים בצד. והכי פשוט – להזין פרטים ולהגיע לשני אימוני ניסיון – רישום

נקודה שממחישה יפה את הפער בין הספק אבסולוטי (Watts) לבין הספק יחסי (Watts/kg).

ההבדלים העיקריים

  • רוכבים גדולים (כבדים) – מייצרים הרבה וואטים אבסולוטיים (לדוגמה: 300W), ולכן במישורים וקטעים מהירים יש להם יתרון עצום. אבל כשהכביש מתחיל להתרומם, המשקל הופך לעומס. יחס ההספק־משקל (W/kg) שלהם נמוך יותר, ולכן הם נגררים אחורה בעליות.

  • רוכבים רזים (קלילים) – לא מייצרים הרבה וואטים אבסולוטיים (למשל 160–170W), אבל יחס ההספק־משקל שלהם גבוה. זה מאפשר להם “לרקוד” על ההרים ולברוח בעליות. הבעיה – במישורים או מרוצי כוח מתמשך הם מתקשים לשבת על גלגל ולשמור על הקצב הגבוה של הרוכבים החזקים יותר.

מה צריך כל אחד?

  • הרזה – לעבוד על העלאת מסת שריר והספק אבסולוטי, בלי לפגוע ביחס וואט/ק”ג. זה אומר אימוני כוח, תזונה מותאמת, ופחות פחד “לעלות קצת במשקל” אם זה שריר.

  • השמן – להתמקד בהורדת משקל עודף, לשפר את היחס וואט/ק”ג, ובמקביל להמשיך לפתח כוח כדי לא לאבד הספק אבסולוטי.

הקיצון המשעשע

  • רזים שחוששים לעלות חצי קילו, פוחדים ש“זה יהרוס להם את הטיפוס”.

  • שמנים שחוששים לאכול פחות, כי “לא יהיה להם דלק” לאימון הבא.

 

בסופו של דבר הכול עניין של איזון – בדיוק כמו באימוני PowerWatts. לא משנה אם אתה רוכב רזה שמחפש לעלות הספק או כבד שמנסה להוריד משקל – המטרה היא אחת: לשפר את היחס בין וואטים למשקל ולבנות גוף יעיל, חזק ויציב. פחות פיצות, יותר עקביות – והתוצאות כבר יגיעו. 🚴‍♂️🔥

ומי שמעוניין באימוני POWERWATTS (ת”א וולודרום, או בגינתון)
– מוזמן או מוזמנת לשלוח הודעה  0523541563 🥭🥭🥭 גם מייל זה בסדר elad.bike@gmail.com
ו
אפשר להשאיר פרטים גם בתיבת מסרים בצד. והכי פשוט – להזין פרטים ולהגיע לשני אימוני ניסיון – רישום