ההזייה הקלורית – כמה שרפנו ?
ההבדל של פרוסת לחם בין אימון מפרק רגליים לאימון שחרור.
כתב : אלעד פלטין אוקטובר 2021

זה יותר מצחיק מההזייה השנייה – באיזה דופק היינו באינטרוול ספרינטים ?
ההזייה להסתכל כמה קלוריות שרפנו, באימון, כמה היא באמת מטופשת – זה ממש נורא !

ולמעשה למי היא בעצם משותפת ?

אמממ..שאלה יפה שאני מעט חושש מלכתוב את האמת שלה, אבל כנראה צריכים להתמודד איתה בגבורה….ספירת שריפת הקלוריות כנראה רלוונטית, או חשובה בהחלט, למספר ספורטאים מצומצם ביותר. מניח באזור (ספורטאי הסבולת) 1-3%.
אלה כל ספורטאי העלית, ספורטאי הישג, או בצורה ברורה יותר, מי שאחוזי השומן שלו או שלה, קרובים בהחלט לנורמה הישגית גבוהה מאוד, בה האכילה לפני, במהלך ואחרי אימון מאוד מאוד קריטית.
וגם מי שמעוניין "לגלח" מעט אחוזי שומן ולעשות הבדל בין 8 ל 5% (כדוגמה) (ברכיבה מעין זו רוכבי אופני כביש בפרו טור וגם לא בהכרח כולם) ישתמשו ברכיבת "מייליג' כדאי לעלות שריפה קלורית וכמובן מבלי להגזים ולפגוע בהתאוששות השריר.
חשוב להוסיף את "גברת" – כוכבית – "כמה שרפנו" יותר קריטי למישהו שהוא חובב
וסובל מחסר משקל– וחשוב שיאכל מספיק כדי שלא יירד במשקל למקום מסוכן.
לפני שנמשיך, כדי להסביר בצורה טובה יותר כמה זה פחות חשוב.
מספר מושגים שמגיעים מעולם אימון האופניים ואימון הספק בעזרת ואטים שצריכים להכיר : (אבל זה לא באמת תנאי כדי להבין את הרעיון הכללי….)
WATT
NORMALIZE POWER  (NP)
INTENSITY FACTOR (IF)
FTP –   Functional Threshold Power
CP – CRITCAL POWER
ראשית שוב IF=  Intensity Factor מעריך את אחוז המאמץ הפיזיולוגי – מאמץ לאורך זמן ומבוסס על עוצמת הואטים אותם ואיך אנחנו מייצרים במהלך האימון על האופניים. הספק – ואטים שזה הכוח (Torque) המופעל על הפדל X מהירות הסיבוב. ככל ששני אלה יותר גבוהים = הואטים יותר גבוהים ולהיפך.  (בשפת העם (שזה לא בדיוק האקדמיה) כוח X מהירות = WATT) הואטים או הספק – WATT הוא מדד הרבה יותר מדויק מדופק. על פי הואטים אנחנו יכולים לנתח אימון בנקודות הבאות :    Normalize Power   (בקיצור NP) הוא ממוצע משוקלל שמעריך את "המאמץ הפיזיולוגי ”לאורך זמן. משקל רב יותר בפונקציית החישוב ניתנת לואטים גבוהים ופחות לואטים נמוכים , כדי לא להוריד את ההספקים (כמו ממוצע רגיל) ואז הממוצע מחושב בהתאם.
IF = 100% שווה ל 20 דקות (+/-) בהם הספורטאי מגיע לשיא היכולת להחזיק את הכוח הגבוה ביותר שלו ל 20 דק (אימוני PW)

. IF = NP / FTP     בPOWERWATTS מחושב כך שFTP=CP20

כיום מדד ה IF שמבוסס ואטים הוא המדד הפיוזיולגי הפשוט, הכי מדוייק שקיים. יש לו מגבלות, אך במידה ויודעים לעשות בו שימוש משכיל – הוא טוב מספיק.
וחשוב יותר – כיום אין טוב ממנו.

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

(להצטרפות לאימוני POWERWATTS)

זה הולך ככה >

ביום שני האחרון קיימנו אימון (60 דקות) במרכז PW TLV בשם BADA BOOM – אימון קשה מאוד בעיצמות של 83-84 IF – כל המשך היום הרגשתי את האימון ברגליים.– 242 NP ו 606 קלוריות נשרפו.

יום שלישי (למחרת) אימון זהה, רק בהבדל גדול מאוד – הפעם – אימון שחרור, הורדתי עצימות ב 20% – אימון שחרור !! בהשוואה לאימון של יום קודם נשרפו 135 קלוריות פחות. הדברים פשוטים : שרפתי פחות קלוריות במשקל של פרוסת לחם !!!
ואגב, באופן יחסי, כנראה אני בכושר טוב. מישהו בעל כושר נמוך יותר – ההפרשים אף יהיו קטנים יותר ויותר.

אימון יום שני – עצימות גבוהה – צילום מסך

אימון יום שלישי – עצימות ברמת שחרור – העצימות הורדה ב 20%.

מצ"ב השוואה בין שני האימונים – העליון בתכלת הוא האימון ביום שני, מתחתיו האימון שחרור בצבע בג' פולני. באדום ההפרשים באחוזים או קלוריות.

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

(להצטרפות לאימוני POWERWATTS)

ונכון לומר. ככל שהכושר הגופני של אדם נמוך יותר והוא באופן יחסי רחוק ממשקל מטרה להיות בריא יותר, כך הדיאטה תתפוס מקום מרכזי יותר בשיפור הכושר שלו ופחות אימוני הספורט. ולהיפך ככל שאדם רזה לא בכושר…ככה העלאת מסת השריר אצלו (אימונים + תזונה נכונה) תיהיה קריטית יותר.
ייתכן שזו תמונה של ‏טקסט‏
שריר וכושר גופני משפרים מאימונים עצימים.
הורדת משקל – דרך תזונה נכונה ומתאימה.
צמצמתי מחקר ארוך טווח וכתבה של עיתון הארץ לפוסט של 50 מילים.
(מי שלא הבין – גם חיים יבין לא יעזור. תסתמו את הפה ותשארו בירוק (ללקוחות POWERWATTS)😡
אלעד פלטין – Elad Faltin 
בכור שטרית 10א תל אביב
הוולודרום הלאומי ע"ש סילבן אדמס

יותר חשוב – יאללה להרשם לשני אימוני ניסיון. לא לדאוג, אנחנו שם להחזיק לכם את היד אם תרעד. באמת, לא בקטע "קריפי" – https://powerwatts.vp4.me/PW2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ואם אתה הולך אליו על בסיס קבוע, כנראה שהמחלה כרונית…….

(להצטרפות לאימוני POWERWATTS)

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

(אלעד פלטין – הכותב עוסק באימוני POWERWATTS – אימוני עצימות לשלל מגוון רחב של ספורטאים בכל הרמות). אני לא יכול למכור לכם "תוכנית" דיאטה כזאת או אחרת, אלא רק משהו שתוכלו לחשוב עליו עוד קצת. ולהפעיל את השכל הישר שלכם.
מי שעוסק בספורט (או שלא !!)  וסובל מעודף משקל רציני, אני משווה את המאמץ שלו להשגת המטרה להוריד מספר גדול של קילוגרמים כמעט כמו להיות TOP5 במקצה עלית  בישראל. זה ממש ממש לא פשוט !!! ובגלל זה בעיקר אני מעריך זאת הרבה יותר (לא הפוך !!!)

למאמר חשוב מאוד נוסף נרקומנים של סוכר, קורונה, תקשורת, ספורט, בליל של אי-שקט. אחרונים – בבקשה לסגור את האור

COCA COLA AMATIL

 

מה זה בכלל POWERWATTS ?

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

לקריאה נוספת באתר POWERWATTS בנושא זה (וגם דוגמאות לפתרון):

כיצד בודקים האם אנחנו שותים מספיק ? כיצד מונעים התייבשות?

מה הוא מוצר ההרזיה שחברות התזונה לא מרוויחות עליו שקל אחד ?

מה מצב הספורט בישראל וכיצד הוא קשור להגעה עצמאית על אופניים לבית הספר ?

ג’לים באימונים יעשו אתכם (בסופו של דבר) איטיים

ואולי יותר פשוט ללמוד ולהכנס לכושר – פשוט תירשמו או תתעניינו באימונים שלנו

וככל שהציבור יותר מטומטם ומתנהג יותר כעדר, זה גם יעבוד

best-friends-coca-cola-friends-fun-Favim.com-496731

לרישום לשני אימוני הניסיון שלנו,או לשאר השירותים שלנו , או פשוט להירשם לרשימת הדיוור שלנו

 

תגובות

תגובות