הקדמת הפייס (עד הכוכביות ***) נובמבר 2025 (אלעד פלטין כתב במקור, CHAT GPT בא עם דיעה משלו ואלעד ערך את זה מחדש שוב))
מה הדמיון בין הסרטון המצויין של סבין שמיטץ ב-TOP GEAR (הסרטון המלא מטה בסוף הכתבה)
לבין ההבדל בין תוכנות טריינר וטריינרים ביתיים לבין שיטת האימון של POWERWATTS? 🤔

שאלתם פעם לפני אימון (טריינר או בחוץ) : מה המטרה של האימון היום?
מה אתם הולכים ללמוד שם חוץ מ״לסבול שעה״? וכמה זמן המאמן באמת מסתכל עליכם, בוחן אתכם,
נותן הערות על איך אתם רוכבים – לא רק על כמה וואטים יצאו? 👀🚴‍♂️ (או שאתם בקבוצה השלישית מאחורה והוא רוכב מלפנים וברכב ליווי הבן של משה משה שקיבל רישון נהיגה לפני חודש והלך לאיבוד עם הגלגלים הרזרווים )


בסרטון, Sabine Schmitz עולה על וואן מסחרי מגושם ואיטי ועושה זמן הקפה כמעט זהה לג׳רמי קלארקסון במכונית ספורט חזקה,
עם יחס כוח/משקל בערך פי 2. ⚖️🏎️🚐 על הנייר – אין לה שום סיכוי.
במציאות – היא כמעט משווה את הזמן שלו.

איך זה קורה ?מאוד פשוט: טכניקה ושליטה 👇

  • קו נקי בפניות 🌀

  • בלימה מאוחרת אבל מדויקת 🛑

  • העברת הילוכים בזמן ⚙️

  • שמירה על מומנטום 📈

  • ניהול אנרגיה, לא “שריפה” שלה 🔥


וכאן אנחנו באים עם PowerWatts:

כל הדברים שאתם רואים בסרטון של שמיטץ ב-TOP GEAR אנחנו מלמדים ב-POWERWATTS רק על אופניים ולא רק (מה עושים מעבר לאימוני POWERWATTS)
דברים שלא מלמדים בשום תוכנת טריינר. כי אי אפשר.
לא התוכנה, ובטח לא כל מיני “מאמני POWERWARWATTS” שלא קיימים בטריינרים ביתיים אחרים – לא משנה כמה שילמתם עליהם או כמה הם נוצצים. 💻✨

בדיוק כמו האופניים החדשים שקניתם ב-20, 30, 40 אלף שקל – המהירות שלהם היא 0 קמ״ש בחנות האופניים בדיוק כמו אופני המדבקה שעומדים לידם. 🚲🛒 (מאמנים שוכחים לומר זאת לרוכבים צעירים…..מעניין למה)

ההבדל מתחיל רק מרגע שאתם יודעים מה לעשות עם זה.


ב-POWERWATTS הטריינר הוא לא הגיבור של הסיפור. הגיבור הוא מה שאתם לומדים מכל אימון: 🎯 זה אתם (והפתיחות שלכם ללמוד והמאמן והרצון שלו ללמד אתכם מהידע שלו)

*לינק למאמר – להיות בר אימון בסיום המאמר*
10 things.jpg2

  • לדווש בצורה יעילה יותר

  • לשלוט בקצב ובוואטים, לא רק “ללחוץ”

  • להחזיק קו ישר כשכואב

  • לגהץ את המסלול ולדעת לנגן על ההילוכים (בדיוק כמו סבין ספיץ)

  • לדעת איפה לשחרר ואיפה לא לוותר 💪

Power Is Useless without Control. 🧠⚡

אז לפני האימון הבא שלכם, תשאלו: לא “כמה וואטים עשיתי”, אלא מה למדתי היום שיגרום לי להיות יותר יעיל ומהיר על הכביש. 🏁

********************************************************************************************************************************************

Power Is Useless without Control – למה וואטים לבד זה לא מספיק (חידוש לכתבה – מאמר ישן)

סופשבוע גשום עבר עלינו, וכל מיני נושאים עלו באימוני מעבדת POWERWATTS

(שנת 2012 – עוד אז היינו עושים טסטים של 20 דקות) ספורטאי צעיר שמתאמן במעבדה קיים בסוף ספטמבר טסט סבולת (לפני כחודשיים) עם תוצאה של 300 ואט. אחת המגבלות שלו הייתה המשקל, והוא אכן התחיל לטפל בזה.
כיוון שאנחנו מתאמנים בצורה מדויקת, חשוב לנו לדעת מהו ההספק המדויק של כל ספורטאי.
כל פרוטוקולי האימון שלנו מסתמכים על הטסטים (2012 – אז עוד היינו עושים טסטים, כיום אנחנו עושים זאת בצורה מתוחכמת יותר)
אותם אנחנו עושים (וגם חשוב לזכור – לא כל אימון צריך להפוך לטסט אחד גדול, זה מלחיץ ולא נוח וגם ממש לא כיף ואימוני POWERWATTS צריכים להיות כפים.).

במהלך השבוע האחרון היה קשה לאותו ספורטאי “להתייצב” על הואטים הרגילים שלו.
(כאן בדרך כלל צועקים: OVERTRAINING! OVERTRAINING! רופא, רופא!!!)

אז זהו – שלא. לנשום. הכול הרבה יותר פשוט. BE COOL YOLANDA


הבחור הזה פשוט השיל ממשקלו כ־4 ק”ג בתוך חודשיים, בצורה הדרגתית ובריאה.
למה לא נבהלנו? כי באימונים בשטח הוא לא נראה עייף, בדיעוק הפוך ולא נראה שנפל לו הכושר.
אז למה הוא לא מחזיק את הוואטים הרגילים שלו?

פשוט מאוד:
ההספק לקילו משקל השתנה לטובה – רק ההספק לאותו משקל ירד.

לדוגמה:

  • 300 ואט ל־75 קילו = 4 ואט/ק”ג

  • 300 ואט ל־71 קילו = בערך 4.22 ואט/ק”ג

זה כבר רוכב “אחר” לגמרי. אז מה עושים? עוד טסט? עוד טסט? בשביל מה?

עושים משהו הרבה יותר פשוט – חשבון של כיתה ד׳: אם הרוכב “הוא” 4 ואט/ק”ג, ועכשיו הוא שוקל 71 ק”ג: 4 × 71 = 284 ואט

זה ההספק החדש שלו, בהנחה שהכושר עצמו לא השתנה (לא עלה ולא ירד).
ותמיד כדאי ללכת על ה־SAFE SIDE ולהוריד קצת את הוואטים, בעיקר כשהרמה של הרוכב/ת גבוהה – נניח מעל 3.8–4 ואט/ק”ג (לבנים).

רוצה לבדוק כמה את/ה נמצאים ב־CONTROL?

כשמדובר ברוכב שרמתו עדיין נמוכה יחסית (טכניקה שהשתפרה, עודף משקל משמעותי שירד) – ייתכן שדווקא לא נצטרך להוריד את ההספק, כי יש “פיצוי יתר” מצד השיפור בטכניקה.
בסופו של דבר הכול מתבסס על שאלה אחת פשוטה: האם הרוכב מצליח להחזיק את המספרים – או שלא. (נכתב בצורת זכר אך מכוון לשני המינים)

לאימוני POWERWATTS (ת”א וולודרום, או בגינתון)
0523541563 🥭🥭🥭 גם מייל זה בסדר elad.bike@gmail.comשני אימוני ניסיון – רישום מלא
לקריאה אודות השיטה – כן – היא מתאימה למגוון רחב של מתאמנים – כאן


יעילות – יותר ואטים לקילו ≠ יותר מהיר

אנשים שמוציאים יותר ואט לקילו לא בהכרח יותר מהירים.

בשבוע האחרון קיימנו מספר טסטים תקופתיים למספר רוכבים – חלקם ותיקים במעבדה ואחרים חדשים. אחד מהם חזר הביתה, פתח את טבלת הטסטים של כל הרוכבים בחצי השנה האחרונה, והתחיל לנתח.
(ספורטאי מסטרס יותר מאוהבים לרכוב, הם אוהבים לסיים את הרכיבה , לשתות קפה ואז לנתח ! נתונים !) כמו צ’אט GPT רק ממש ממש לעומק ותמיד לא מדוייק (אבל עם כריזמה כובשת וסימני קריאה מרשימים)

להפתעתו, הוא מצא רוכבים עם יחס גבוה של וואט/ק”ג (מעל 4), שבטסט רכבו את המסלול לאט יותר מרוכבים ורוכבות עם יחס נמוך יותר. המרחק שהם עשו בזמן הטסט היה קצר יותר, למרות “המספרים היפים”.

הוא מאוד הופתע.
אנחנו מאמני POWERWATTS ממש ממשפחות.

אין כאן שום הפתעה. זו בדיוק סודה של השיטה – הפשטות שלה:

  • אתה יכול להיות חזק – אבל בלי שליטה.

  • אתה יכול להיות “חזק” – אבל לא מאוזן בין הרגליים.

  • אתה יכול להיות חזק – אבל לדווש בצורה לא “עגולה”.

  • אתה יכול להיות חזק – אבל להעביר הילוכים לא בזמן.

ועוד, ועוד, ועוד הרבה דברים אחרים שמתקבצים בסוף למילה אחת:

י ע י ל ו ת
Power Is Useless without Control


למה אנחנו מתעקשים על מד הספק מדויק

אימוני PowerWatts  מתבססים על מגוון עקרונות: קצב, שליטה, איזון, דיוק.

השיטה כל־כך מדויקת, שאי אפשר לעבוד איתה באמת – אלא רק עם מדי הספק מדויקים.

ערך ההספק שמודדים בוואטים (WATTS) חייב להיות מדויק עד סטייה של כ־1.5% כדי שהאימון יהיה באמת טוב וממוקד.
מה השוני בין השיטה הזאת לבין שיטות “קונבנציונליות”?

קודם כול – השיטה תלוית מטרה–תוצאה.

אם עד עכשיו דיברנו על כך שמד הספק מודד את הכוח שאנחנו מעבירים לדוושות, שיטתPOWERWATTS  מעלה שלב ושואלת:

איך אנחנו מעבירים את הכוח הזה בצורה היעילה, הבטוחה והחסכונית ביותר – לכל אחד ואחת מאיתנו?

 

סבינה שמיץ והוואן המסחרי – שיעור בטכניקה ושליטה

תחשבו רגע על מסלול המרוצים בתוכנית TOP GEAR ועל הביצוע (הכמעט מושלם) של Sabine Schmitz.

היא נהגה בוואן מסחרי מגושם ואיטי, ובכל זאת קבעה זמן מסלול שקרוב מאוד לזמן של ג׳רמי, שנהג במכונית ספורט עם יחס כוח/משקל (וואט/ק”ג…?) בערך פי שניים מהוואן. פי 2!

כמעט מיותר לציין:
סבינה פשוט השתמשה בצורה חכמה ויעילה יותר במה שהיה לה:

  • למרות יחס כוח/משקל נמוך,

  • למרות השלדה הפשוטה,

  • למרות הצמיגים,

  • למרות מערכת ההיגוי הבסיסית –

היא מקסמה יעילות, קו, בלימה, מעבר הילוכים, ניהול מהירות ומומנטום.

חיפשתי הרבה זמן מילים להסביר את השיטה.
בסוף – סרטון אחד עושה את זה נהדר.

כל הדברים שאתם רואים בסרטון של ספיץ ב TOPGEAR אנחנו מלמדים ב POWERWATTS, דברים שלא מלמדים בשום תוכנת טריינר, לא התוכנה ובטח לא המאמן POWERWARWATTS שלא קיים בטריינרים ביתיים אחרים, לא משנה כמה שילמתם עליו או כמה כביכול הוא נוצץ. בדיוק כמו שקניתם אופניים חדשים ב 20, 30, 40 אלף שקל. המהירות שלהם היא 0 קמ”ש בחנות האופניים, בדיוק כמו אופני המדבקה לידן.

לאימוני POWERWATTS (ת”א וולודרום, או בגינתון)
0523541563 🥭🥭🥭 גם מייל זה בסדר elad.bike@gmail.com
שני אימוני ניסיון – רישום מלא
לקריאה אודות השיטה – כן – היא מתאימה למגוון רחב של מתאמנים – כאן

Power Is Useless without Control

 

  • מי היא הייתה
    סבינה שמיץ (1969–2021) הייתה נהגת מירוצים גרמנייה וכוכבת טלוויזיה, שנודעה כ־“מלכת הנורבורגרינג”. היא גדלה ממש ליד המסלול של הנורבורגרינג, והמסלול הפך בפועל לחצר האחורית שלה.

  • למה היא הפכה לכל־כך מפורסמת

    • היא התמחתה במסלול נורבורגרינג נורדשלייפה – לא רק כנהגת מירוצים, אלא גם כנהגת ה־BMW “Ring Taxi” המפורסם.

    • מעריכים שהיא נהגה שם עשרות אלפי הקפות – יותר כמעט מכל אחד אחר בהיסטוריה.

    • היא ניצחה פעמיים ב־24 שעות של נורבורגרינג, אחד ממירוצי הסיבולת הקשים בעולם, בשנות ה־90, במכונית BMW.

  • טופ גיר ואתגר הוואן

    • היא הופיעה ב־Top Gear הבריטי כמאמנת של ג’רמי קלארקסון על המסלול.

    • אחרי שהוא סוף־סוף קבע זמן של 9:59 דקות בסדאן דיזל של יגואר, היא זרקה לו בחיוך שהיא מסוגלת לעשות את אותו זמן “עם ואן”.

    • בהמשך החזירו אותה לתוכנית, והיא באמת ניסתה לעשות את זה – עם פורד טרנזיט. היא כמעט השוותה את הזמן שלו, והפכה לדמות קאלט בעולם הרכב.

  • העבודה שלה בטלוויזיה
    מעבר ל־Top Gear, היא הגישה תוכניות רכב בטלוויזיה הגרמנית, והייתה ידועה כמצחיקה, ישירה מאוד, וללא פחד בכלל מאחורי ההגה.

  • מה קרה לה
    סבינה הודיעה שהיא נאבקת בסרטן כמה שנים לפני מותה. היא נפטרה במרץ 2021, בגיל 51. כמחווה, מסלול הנורבורגרינג קרא על שמה חלק מהמסלול של מסלול ה־GP.

    בר אימון – כן או לא – לינק למאמר נוסף

    למה רוכבים רוכבים לאט ?

    לאימוני POWERWATTS (ת”א וולודרום, או בגינתון)
    0523541563 🥭🥭🥭 גם מייל זה בסדר elad.bike@gmail.com
    שני אימוני ניסיון – רישום מלא
    לקריאה אודות השיטה – כן – היא מתאימה למגוון רחב של מתאמנים – כאן